Udp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eflux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Hoi,
Ik heb een programma Echolink. Dit programma vraagt om UDP#### waar kan ikdit in XP vinden cq invoegen?
M.vr.gr.
Eflux

Hoi !

UDP wordt nauwelijks nog gebruikt; het is sneller, maar zover ik weet ook minder betrouwbaar dan TCP/IP.

Ik weet niet of je OS dit ondersteund.

Kun je niet gewoon met TCP/IP werken ?

Hier: http://www.netfor2.com/udp.htm staat er wat over.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,
Heb betreffende site bekeken. Dit gaat echt boven mijn petje!:o
Toch hartelijk dank voor je reactie.
Eflux

UDP wordt nauwelijks nog gebruikt;
Das niet helemaal waar.
Het word erg veel gebruikt (bijvoorbeeld veel multiplayer spellen).
Het word gebruikt voor netwerk verkeer waarbij het niet super erg is om een pakketje te verliezen. Het heeft namelijk geen foutcontrole mechanisme ingebouwd ten opzichte van TCP. Raakt er bij TCP een pakket kwijt of corrupt word dat gedetecteerd en opnieuw gestuurd wat bij UDP dus niet gebeurt. dat controle mechanisme zorgt voor extra netwerk verkeer (meldingen van de ontvanger naar de zender in de trend van "Yo hijs goed binnen" of "he ik mis wat stuur maar opnieuw"). wat dus vertragend kan werken.

Als jij UDP XXXX open moet zetten betekend dat over het algemeen dat je de Poort XXXX voor protocol UDP open moet zetten. Dit werkt op dezelfde manier als een TCP poort open zetten, alleen ist een ander protocol. dit zal in je router/firewall moeten gebeuren

Hoi !

@Ellasar: je kunt best gelijk hebben, want ik ben een noob op spellen-gebied.

Ik bedoelde voor normaal internetverkeer, juist vanwege het hoge foutpercentage.

Greetz,

Harry.

De poorten in mijn router zijn voor dit programma niet gewijzigd. Deze poorten deden het in het verleden goed.
In Wxp is aangegeven dat de poorten e.e.a moeten doorlaten.
In de router en Wxp staan dezelfde poort nummers.
Wat ik mij nog kan bedenken is dat ik in Casema iets gewijzigd is.Maar dan weet ik niet waar ik deze poorten zou moeten instellen.
Vr.gr.
Eflux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan