UEFI Booten naar Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Azylak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Hoi allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn PC en dacht dat dit hier de juiste plaats is om wat vragen te stellen en hopelijk mijn problemen op te lossen.

Ik heb op mijn computer Windows 8.1 geinstalleerd op een GPT partitie met behulp van Rufus omdat ik toch bezig was om mijn PC te back-uppen en opnieuw aan het indelen was.

Maar hier begonnen de problemen. En het begon met het booten naar Windows 8. Ik boot via UEFI (Waar ik totaal geen verstand van heb). Mijn PC boot bijna nooit correct naar Windows 8 en opent dan daarom altijd de UEFI BIOS setup.
Als hij door boot krijg ik heel vaak een foutmelding die verwijst naar windows/system32/ntoskrnl.exe of in een ander mapje of bestand in die folder.

Ik dacht dat ik dit probleem kon verhelpen door het upgraden/flashen van mijn BIOS en heb dit ook gedaan. Tevergeefs.. Vaak zie ik de "Windows Boot Manager" in de Boot Priority list boven aan staan, maar zodra ik op save settings druk wordt die verwijderd uit het bootlijstje en wordt de setup van de BIOS weer opgestart. Ik heb nu geen idee of het nu aan Windows 8.1 ligt of de BIOS. Ik heb Windows 8.1 al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd.

Ook heb ik gezocht op google naar het probleem en kwam op veel van deze pagina's terecht (http://www.fixedbyvonnie.com/2013/12/how-to-repair-the-efi-bootloader-in-windows-8/) en heb dit dus ook gedaan, maar dit hielp ook totaal niet.

Als bijlage heb ik een rapport toegevoegd gemaakt met Everest.

Bekijk bijlage rapport.txt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan