UI-components bouwen adv array

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSW

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hoi mensen,

Ik heb de volgende array gedefineerd:

input_excel(0, 0) = "TextBox"
input_excel(0, 1) = "Titel 1"

input_excel(1, 0) = "TextBox"
input_excel(1, 1) = "Titel 2"

input_excel(2, 0) = "ComboBox"
input_excel(2, 1) = "Titel 3"

Ik zou graag het volgende willen bewerkstelligen:
- De array één voor één aflopen en als input_excel(i,0)="TextBox", dan een TextBox creeëren. Is input_excel(i,0)="ComboBox", dan een ComboBox creeëren.

Is dit mogelijk? Moet ik misschien eerst een interface ontwikkelen voor UI-components?

Alvast hartstikke bedankt,
Jeroen

Dag JeroenSW,

Om een Textbox of een Combobox ergens te plaatsten heb je een ondergrond nodig. Dit kan zijn een document of een Userform.

Overigens, hoeveel textboxen en/of comboboxen ben je van plan te plaatsen? Is het niet handiger om dat handmatig te doen? Vertel eens wat meer over je plannen. Misschien komt er dan bij mij dan een idee bovendrijven.

Gegroet,

Axel.

PS. Wat zijn UI-components?

Ja, ik heb al een userform beschikbaar en met UI-components bedoel ik userinerface-controls, zoals dus een textbox, textarea, combobox en radio/check-boxes (etc.).

Ik zal eerst even wat meer achtergrond bij de opdracht geven:
- Het is de bedoeling dat maandelijks medewerkers binnen het bedijf een formulier invullen. Ik wil dit formulier graag zo flexibel mogelijk maken, door middel van het registreren van attributen van gegevens in een excel-sheet. Deze excel-sheet heb ik al gemaakt en daar staat bijvoorbeeld het volgende in:
Titel------UI_component
Gemaakte uren: -------- TextField
Tevredenheid: -------- ComboBox
Uitdaging : ---------- ComboBox

Nu is het de bedoeling dat er in Outlook een formulier wordt gegenereerd die de medewerkers moeten invullen. Vervolgens wil ik deze data opslaan in een "database" (in werkelijkheid gewoon excel-sheet).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Jeroen

P.s. Ik heb al redelijk wat programmeerervaring (voornamelijk JAVA), maar VBA/VB is toch echt even wennen :(

Laatst bewerkt:
Dag Jeroen,

Ik heb geen ervaring met VBA voor Outlook of hoe je een bericht verstuurd. Maar je zou een document kunnen mailen naar je collega's waarop de benodigde textboxen, comboboxen en listboxen staan. Nadat ze die hebben ingevuld en het formulier hebben terug gemaild kun je dat formulier uitlezen en de uitkomsten in een Excel bestand opslaan.

Van het formulier maak je eerst een sjabloon dat je telkens kunt gebruiken om een nieuw formulier te versturen. Tenzij je collega's verschillende vragen krijgen, dan moet je voor elke situatie een sjabloon maken.

Met het maken van Word-sjablonen en formulieren heb ik wel ervaring en ook met het invullen van Excel-bestanden.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan