UIManager swing wat JFileChooser hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Ik heb volgende code

Code:
UIManager.put("FileChooser.cancelButtonText",items.resources.getlblFor("Cancel"));

filechooser wordt aangepast

Maar de vraag is hoe kan ik een nieuw component het zelfde laten afdwingen Zodat ik bij het nieuw component de zelfde eigenschap kan krijgen

en hoe moet ik die constructie zien.

Code:
    private final boolean choosedirectory(){
        JFileChooser fc = new JFileChooser();
        fc.setFileSelectionMode(JFileChooser.DIRECTORIES_ONLY);
        if (fc.showOpenDialog(this) != JFileChooser.APPROVE_OPTION){
            return false;
        }
        settings.put("LastDir", fc.getSelectedFile().getAbsolutePath());
        return true;
    }

Ik ben er al iets verder mee het is gebasseerd op

Code:
public abstract class LookAndFeel {

public class SynthLookAndFeel extends BasicLookAndFeel {
{
maar ik ben er nog niet uit

Je uitleg is wat te beperkt, vrees ik. Wat is je bedoeling? Dat je je LookAndFeel zodanig configureert dat je altijd jouw cancelbutton krijgt?

Er bestaat een mannier om aan te duiden dat de gui op een bepaalde mannier er zal uitzien.
dus ik had het opgezocht en deze het is met deze basis klasses zie javax.swing.*

public abstract class LookAndFeel {

public class SynthLookAndFeel extends BasicLookAndFeel {

maar als mensen mij een uml schema weten staan of meer uitleg kunnen geven zou het leuk zijn

Dus je wilt een custom LookAndFeel maken. Daar kruipt veel tijd in. Elke button, elk lettertype, elke kleursetting moet je zelf aanmaken. Maar je programma ziet er dan wel onmiskenbaar van jou uit natuurlijk. Er zijn al zoveel LookAndFeels gemaakt (die ik niet kan verbeteren) dat ik er niet aan begin, maar gelukkig doen anderen dat wel. Ik vermoed dat je deze pagina al gezien hebt maar verder dan dat reikt mijn kennis niet.

Ik wil die eigenlijk een beetje naar een propertiefile afleiden om zo snel uitzichten te kunnen wijzigen zonder dat ik code moet aanpassen hierdoor zal ik een UImanager moeten maken waar ik een standaart aan kan koppelen en mijn gebruikers zelf zaken te laten aanpassen via gui.

Het was niet miskenbaar zeer goed info nu al gebleken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan