• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uit 3 kolommen van een criteria de som berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

john lion

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Beste
Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd maar weet niet goed welke formule ik nu daadwerkelijk moet gebruiken.
Mogelijk denk ik te moeilijk over somproduct, vergelijken en index formules echter lukt het mij niet.
Zie voorbeeld:
De bedoeling is om op een rij en in een oogopslag per bedrijf per jaar de totale netto omzet te zien is.
Ik heb 4 kolommen waarvan ik van datum (tekst) jaar heb gemaakt. In kolom A staan verschillende bedrijven welke terug kunnen komen.
Kolom C verschillende jaren en kolom en kolom D de netto bedragen. Ik hoop dat er iemand mij van dienst kan zijn..
Overigens (nog steeds) een geweldig Excel forum.

Vriendelijke groet John Lion

Bijlagen

Je denkt inderdaad wat te moeilijk. In bijlage 2 opties, 1 met SOMMEN.ALS en 1 met een draaitabel (tip).

Bijlagen

Hallo AlexCel,

De draaitabel was mij bekend maar wilde ik echter niet gebruiken, maar je SOMMEN.ALS heb ik meteen geprobeerd.
Geweldig...

Hartelijk dank

De variant met SOMPRODUCT kan ook nog:
Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$12=$I2)*(JAAR($B$2:$B$12)=J$1)*($D$2:$D$12))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan