Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Als die datum in A1 staat:Stel ik heb een datum b.v. 05-05-2011, kan ik hieruit ook dag dag (donderdag) door excel laten bepalen ?
=tekst(weekdag(a1);"dddd")
Aantal maandagen, als de gegevens in a1:a100 staan:...een overzicht maken van het aantal maandagen, dinsdagen enz die in die kolom voorkomen.
=aantal(als(weekdag(a1:a100)=2;A1:A100))
Invoeren via Ctrl-Shift-Enter.
De andere dagen spreken na bovenstaande voor zich.
Zonder inzage in het bestand valt daar geen zinnig woord over te zeggen, want wat moet mij het getal 287 (of 1236, of 0) zeggen, als ik niet kan zien waarover het gaat? Het moet wel bijna zeker een fout van jezelf zijn, want je begrijpt ook wel: waarom zou de formule voor alle dagen het juiste antwoord geven, uitgezonderd de zaterdag? Dus plaats hier je bestand (of een voorbeeld ervan), dan is de fout snel gevonden.Ik heb een spreadsheet waarin ik inmiddels 150 regels gevuld heb, met data van 1 januari tot 4 mei. Alle aantal dagen worden goed geteld weer gegeven in een overzichtje, behalve de zaterdag (dag 7), daar staat een getal 287 ?? Ik heb de formule gekopieerd en geplakt en afgesloten met de toetscombinatie ctrl+shift+enter.Nu dat laatste stapje nog
=SOMPRODUCT(N(WEEKDAG(A3:A15)=2))
=SOMPRODUCT(--(WEEKDAG(A3:A15)=2))
=SOMPRODUCT(1*(WEEKDAG(A3:A15)=2))
Ik gok dat je in het bereik A1:a100 een aantal lege cellen hebt staan, zorg dat het bereik exact overeenkomt met het bereik waarin je de gebeurtenissen wilt tellen.
Nog een paar matrix-formule zonder de {} haakjes en dus gewoon af te sluiten:
Code:=SOMPRODUCT(N(WEEKDAG(A3:A15)=2))
Code:=SOMPRODUCT(--(WEEKDAG(A3:A15)=2))
Code:=SOMPRODUCT(1*(WEEKDAG(A3:A15)=2))
@ Eric,
Het blijft een "paar" formules, maar de 1e en de 2e zijn het zelfde . . . . .
( N = -- )![]()
Ik weet niet welke oplossing je gebruikt hebt, maar bij die welke ik hierboven gaf, speelt het geen enkele rol als er lege cellen in het bereik staan. Maar als je probleem opgelost is, dan doet dat er niet meer toe.De opmerking van ECR klopte, er stonden een aantal lege cellen in.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.