Hey
Ik heb een range E10 tot K60
In de kolom E staan de "hoofdingen" van de rijen
In de rij 10 staan de "hoofdingen" van de kolommen
In de range F11 tot K60 staan cijfers ( en sommige cijfers kunnen nul zijn )
vraag : * een nieuwe "tabel" maken ( beginnend op bijv E70 )
* met alle rijen en kolommen met een cijfers verschillend van nul
* in kolom E staan alle hoofdingen van de rijen ( de rijen met ergens een cijfer verschillend van nul )
* in rij 70 staan alle hoofdingen van de kolommen ( de kolommen met ergens een cijfer verschillend van nul )
* de grootte van de range is ook variable ( het is mogelijk dat K60 uitgebreid of verkleind wordt bijv K60 kan K100 worden of P75 of I35 )
( als dit alles het te complex maakt kan/wil ik ook de vertrek range dadelijk groot genoeg maken bijv Z100 )
Ik wil niet werken met een draaitabel ( want dan moet dit de gebruiker weer aangeleerd worden )
Hoe dit opgelost worden via formules en/of VBA ?
Ik heb een range E10 tot K60
In de kolom E staan de "hoofdingen" van de rijen
In de rij 10 staan de "hoofdingen" van de kolommen
In de range F11 tot K60 staan cijfers ( en sommige cijfers kunnen nul zijn )
vraag : * een nieuwe "tabel" maken ( beginnend op bijv E70 )
* met alle rijen en kolommen met een cijfers verschillend van nul
* in kolom E staan alle hoofdingen van de rijen ( de rijen met ergens een cijfer verschillend van nul )
* in rij 70 staan alle hoofdingen van de kolommen ( de kolommen met ergens een cijfer verschillend van nul )
* de grootte van de range is ook variable ( het is mogelijk dat K60 uitgebreid of verkleind wordt bijv K60 kan K100 worden of P75 of I35 )
( als dit alles het te complex maakt kan/wil ik ook de vertrek range dadelijk groot genoeg maken bijv Z100 )
Ik wil niet werken met een draaitabel ( want dan moet dit de gebruiker weer aangeleerd worden )
Hoe dit opgelost worden via formules en/of VBA ?