LisaAlberta
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2012
Hoi,
ik heb eigenlijk 2 vragen.
Ik heb een set macro's gemaakt waarmee verschillende roosters gevuld kunnen worden op persoonlijke tabbladen. RoosterEenImporteren (1 tm 11):
Sub RoosterEenImporteren()
'
' RoosterEenImporteren Macro
'
Sheets("standaardroosters").Select
Range("F17:J381").Select
Selection.Copy
Sheets("basis").Select
Range("C17").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Vraag 1: Maar hoe krijg ik m zo ver dat excell deze gegevens plakt op het tabblad vanwaaraf de macro wordt uitgevoerd, dus niet op tabblad basis?
Vraag 2: Ik wil deze macros ook uit laten voeren adhv een ingevulde waarde op een ander tabblad. Iemand vult bij GekozenRooster in Rooster1, dan moet obv een commandbutton oa deze macro uitgevoerd worden. Vult hij Rooster2 in dan moet de macro bij rooster 2 uitgevoerd worden etc.
Is dat mogelijk, en zo ja hoe?
Alvast hartelijk dank,
Lisa
ik heb eigenlijk 2 vragen.
Ik heb een set macro's gemaakt waarmee verschillende roosters gevuld kunnen worden op persoonlijke tabbladen. RoosterEenImporteren (1 tm 11):
Sub RoosterEenImporteren()
'
' RoosterEenImporteren Macro
'
Sheets("standaardroosters").Select
Range("F17:J381").Select
Selection.Copy
Sheets("basis").Select
Range("C17").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Vraag 1: Maar hoe krijg ik m zo ver dat excell deze gegevens plakt op het tabblad vanwaaraf de macro wordt uitgevoerd, dus niet op tabblad basis?
Vraag 2: Ik wil deze macros ook uit laten voeren adhv een ingevulde waarde op een ander tabblad. Iemand vult bij GekozenRooster in Rooster1, dan moet obv een commandbutton oa deze macro uitgevoerd worden. Vult hij Rooster2 in dan moet de macro bij rooster 2 uitgevoerd worden etc.
Is dat mogelijk, en zo ja hoe?
Alvast hartelijk dank,
Lisa