• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uit te voeren macro afhankelijk van ingevulde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaAlberta

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Hoi,

ik heb eigenlijk 2 vragen.
Ik heb een set macro's gemaakt waarmee verschillende roosters gevuld kunnen worden op persoonlijke tabbladen. RoosterEenImporteren (1 tm 11):
Sub RoosterEenImporteren()
'
' RoosterEenImporteren Macro
'
Sheets("standaardroosters").Select
Range("F17:J381").Select
Selection.Copy
Sheets("basis").Select
Range("C17").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub

Vraag 1: Maar hoe krijg ik m zo ver dat excell deze gegevens plakt op het tabblad vanwaaraf de macro wordt uitgevoerd, dus niet op tabblad basis?

Vraag 2: Ik wil deze macros ook uit laten voeren adhv een ingevulde waarde op een ander tabblad. Iemand vult bij GekozenRooster in Rooster1, dan moet obv een commandbutton oa deze macro uitgevoerd worden. Vult hij Rooster2 in dan moet de macro bij rooster 2 uitgevoerd worden etc.
Is dat mogelijk, en zo ja hoe?

Alvast hartelijk dank,
Lisa

Code:
Sub RoosterEenImporteren()
 '
 ' RoosterEenImporteren Macro
 '
Sheets("standaardroosters").Range("F17:J381").Copy  Activesheet.Range("C17")
End Sub

Dit zou voldoende moeten zijn voor vraag 1.
Voor vraag 2 zou het handiger zijn om een bestandje te posten.

Dit werkt in ieder geval, waarvoor hartelijk dank!
Ik heb voor een andere vraag al een keer geprobeerd het bestand te uploaden maar ook gezipt is het nog te groot :/

ik denk dat ik vraag 2 op een heel andere manier op ga lossen. thx anyway!!!

Plaats je bestand op MijnBestand.nl en plaats hier dan een link ernaartoe.

Goed idee http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UFNCPYICDLEY.zip

ik zou toch graag hulp bij vraag 2: Ik wil deze macros ook uit laten voeren adhv een ingevulde waarde op een ander tabblad. Iemand vult bij GekozenRooster in Rooster1, dan moet obv een commandbutton oa deze macro uitgevoerd worden. Vult hij Rooster2 in dan moet de macro bij rooster 2 uitgevoerd worden etc.
Is dat mogelijk, en zo ja hoe?

Er komen steeds meer vragen bij me op, ik wil het steeds mooier maken...
alvast bedankt,
Lisa

Ik heb op je blad cockpit de validatielijst vervangen door een Active-X Combobox.
Plaats onderstaande in ThisWorkbook zodat de CB bij het openen v/h bestand gevuld wordt.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    sq = Sheets("Standaardroosters").Range("A2:A13")
    Sheets("cockpit").ComboBox1.List = sq
End Sub
Plaats nu in de bladmodule van blad cockpit zodat het juiste rooster gekopieërd wordt bij het selecteren in de CB op blad cockpit
Je moet de macro nog wel verder aanvullen voor alle roosters.
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    Select Case ComboBox1.ListIndex
        Case 0
            Sheets("standaardroosters").Range("F17:J381").Copy Sheets("Basis").Range("C17") 'Rooster1
        Case 1
            Sheets("standaardroosters").Range("S17:W381").Copy Sheets("Basis").Range("C17") 'Rooster2
        Case 2
            Sheets("standaardroosters").Range("AF17:AJ381").Copy Sheets("Basis").Range("C17") 'Rooster3
    End Select
End Sub

Hoi Rudi,

ik heb beide stukjes gekopieerd en geplakt waar jij zei dat ze moesten. Ik krijg een foutmelding bij de eerste code:

Sheets("cockpit").ComboBox1.List = sq

Fout 438, deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.

De help functie is zoals gewoonlijk van weinig toegevoegde waarde, of het moet zijn dat excell 2007 dit niet kan?

alvast bedankt,
Lisa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan