• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uit verschillende xls files/werkbladen informatie importeren in 1 nieuw excell blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

fozziebear

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Volgende situatie :

Krijg vanuit diverse kanten xls sheets aangeleverd ( verschillende leveranciers) Nu is het de bedoeling om deze informatie in een sheet te combineren
Ik zal hier wat voorbeelden plaatsen. Uitkomst is hoe het graag zou willen zien verschijnen MapAAA Map en Mapc zijn hoe ze worden aangeleverd

Bijlagen

Hallo Fozziebear,

Bekijk mijn oplossingen eens.
In mijn “UITKOMST MS.xlsx” heb ik twee opties uitgewerkt.
Beide hebben hetzelfde resultaat. In beide gevallen kun je de naam van het leveranciers-bestand opgeven (staat dus boven de leveranciernaam).

Echter bij de bovenste optie moet je alle verwijzingen naar de betreffende cellen van de leveranciers handmatig in de sheet wijzigen. De verwijzing naar deze cellen kun je namelijk niet doortrekken naar volgende cellen.

Optie 2: Je kunt per leverancier opgeven in welke kolommen en welke regels de data gehaald moet worden (geel gemerkt in de sheet). Hierbij kan de formule per leverancier wel worden doorgetrokken naar de andere cellen.
Hier ben je wel wat flexibeler mee, zeker als de opmaak tussen de verschillende leveranciers gaat wijzigen.

Let wel dat alle bestanden open moeten zijn.

Succes,

Michiel

Bekijk bijlage UITKOMST MS.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan