uitbouwen moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
mijn moederbord zit vast met afstandhoudertjes met schroefje en een ringetje erop echter bij de instruktie van de inbouw (zat bij de kast) staan geen ringetjes vermeld
me pc werkt goed vraag is dus moet er bij inbouw nou wel of niet een ringetje (washer) op ?

2e vraag een pc verkoper zei dat (van een andere pc) me mobo kapot is omdat deze niet meer een cd/dvd wil branden met nero en andere brandproggies. kan dat ? kan er prima mee internetten en de dvd brander en speler staan ook goed in het bios (master/slave) echter dit moederbord zit vast gedrukt op metalen afstandhoudertjes die zonder schroefjes werken.
bord misschien eens uitbouwen uit de kast en dan proberen te branden of heeft de verkoper gelijk ?

Hoi,

Het zou ook nog aan de brander kunnen liggen probeer hem in een andere pc.

Modag

ik zit met zelfde ... maar mijn moederbord doet raar

maar uhm
het zijn toch klemmekes... en 1 vijs?
moederbord klikt er zo uit en in ...en 1 vijs om het vast te houde onder de dimmers slots

bij mij hoefde er nieks extra aan gedaan worde..

Laatst bewerkt:
Dat maakt geen fl..... uit, de vertinde, geëtste koperen rondjes op het moederbord, staan met niets in verbinding, dus met of zonder ringetjes, maakt niet uit, is alleen bedoeld opm de hoogte iets aan te passen, voor de pci kaarten etc, goed te laten passen.

En over het branden, dat is vaak een software matig probleen, geen goede ASPI drivers, b.v., of er wordt in PIO mode gewerkt i.p.v. DMA, te zien bij de eigenschappen van de controllers, in apparaatbeheer.

ok vraag 1 maakt dus niet uit met of zonder washer (ringetje)

vraag 2 zal dan eens in app beheer kijken hoe dat precies staat - dit heeft dus niks met mobo te maken zoals de pc verkoper zei - maar is dus een software matig probleem waarschijnlijk rare is dat met een schone en nog kale xp hij het ook niet doet zowel de dvd als de cd brander. iemand anders zei dat het zelfs aan het merk cd/dvd kan liggen wat je gebruikt

ok bedankt ik zal het eens nalopen een dezer dagen en ook de firmware checken

Als ie eerst dus wél heeft gebrand en daarna brand ie niets meer, dan is de kans heel groot dat de brander stuk is.
Maar het kán aan de schijfjes liggen, ben je sinds kort van merk veranderd ofzo?

Ik zou net als een collega de brander eens proberen in een andere pc, doet ie het dan nog niet dan kun je beter een nwe brander halen;)

brander kopieert wel 1 op 1 schijf maar bv mp3 wel niet dus kan niet aan de brander liggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan