Uitbreiden geheugen netbook HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
63
Beste , onze dochter heeft net een Hp netbook type 210-1110sb.
Deze heeft een geheugen van 1 GB en een intel(R) Atom(TM) CPU @1.66GHz.
Nu zouden we dit geheugen willen uitbreiden naar 2 GB omdat deze toch wel erg traag is.
Is dit zinvol en kan je er eender welk merk inplaatsen ?
Waarop moet je nog letten bij de keuze van het geheugen ?

Alvast bedankt !!!
 
Over de prestatie's is al gezegd door Madmuppet.

De link die hij gaf geeft alleen als ram het ddr2.Terwijl HP ddr3 aangeeft.klik
Verschil zal hem hoogstwaarschijnlijk zitten in typenr toevoeging.
Daarbij is lastig te achterhalen hoeveel sloten er zijn.(ik gok2)en hoeveel er nu bezet zijn.Max 2gb staat vast.

Wellicht dat onderstaand scan kan aangeven hoe de situatie nu is en wat er dus nog mogelijk is.

Klik
 
Laatst bewerkt:
Hoi , dit kwam uit de scan:

Maximum Memory Capacity: 2048MB
Currently Installed Memory: 1GB
Available Memory Slots: 0
Total Memory Slots: 1
Dual Channel Support: No
CPU Manufacturer: GenuineIntel
CPU Family: Intel(R) Atom(TM) CPU N455 @ 1.66GHz Intel(R) Atom(TM) CPU N455 @ 1.66GHz
CPU Speed: 1666 MHz

Hier spreken ze ook van DDR2 terwijl ik ook eerder dacht aan 3 , kan je dat terugvinden op het latje wat er nu reeds insteekt ?
 
Er zou wel eens een stikker op die module kunnen zitten ja...

Kijk dan ook even hoeveel slots er zijn.Hier wordt 1 aangegeven.Zal het dan ook wel zijn maar goed...zo'n scan is niet heilig.
 
Laatst bewerkt:
Er staat : 1GB 1RX8 PC3-10600S-9-10-B1 , van DDR vind ik niets terug .
Geeft die scanner dan niet eigelijk het juiste type weer ?
Is inderdaad maar 1 slot.
 
Laatst bewerkt:
Nee die kan niet qwant je moet Sodimm geheugen hebben.Dat is voor laptops notebooks.
degen die je nu gaf is voor desktops.

Op zoek dus naar ddr3 pcDDR3-1066sodimm
 
Laatst bewerkt:
ja lap , latje gekocht voor 27€ , erin geplaatst maar start niet op .
Wat nu gezongen ??
 
Beschrijving die ik gaf over specifiek type apparaat, heeft het over DDR2. Misschien dus toch DDR2....?

Waarom neem je het hele ding niet even mee naar de plaatselijke pc-boer. Laat die er eens even naar kijken. Als blijkt dat module X niet werkt, kan hij module Y proberen. Gemakkelijker (en goedkoper) dan er zelf 4 aan te schaffen om te proberen.
 
Het reepje wat er al inzat is toch duidelijk ddr3....(?)

Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat het niet met niet-oem reepjes zou kunnen omgaan.Maar daar zie ik geen meldingen over.
 
Laatst bewerkt:
Heb de netbook inderdaad meegenomen naar de plaatselijke Pc-handel , deze heeft het eerste latje omgewisseld voor een hogere Cl .
Daar deed die het wel maar toen we thuiskwamen startte hij weer niet op en deed de netbook ook moeilijk met het originele latje (meermaals moeten opstarten vooraleer hij het deed).Na een paar maal het nieuwe geheugen geprobeert te hebben kwam ik tot de conclusie dat het nieuwe slechts 1 x kan opgestart worden , daarna niet meer.
S'anderdaags dan maar weer terug en het geld gewoon teruggevraagd , blijkbaar kan deze in tegenstelling tot wat beweert wordt niet ge-upgraded worden.
Jammer , maar wel goed dat we niets via internet hebben besteld.
 
Het enige dat ik me dan kan voorstellen is dat het dan OEM reepjes van HP zou moeten zijn.Zie daar verder geen meldingen over.
Info halen bij HP zelf dan maar?
 
Ja , kan , op het origineel stond ook : replace with only Hp-parts maar dacht dat ze dat er altijd wel zouden opzetten.
Ga mijn licht wel eens opsteken bij Hp , in ieder geval hartelijk bedankt voor de info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan