Uitbreiden met com poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Ik heb een dell optiplex, en nu wil ik een extra com poort inbouwen. Kan ik iedere willekeurige com poort kopen/inbouwen of moet ik die specifiek bij Dell kopen?

Nou nee dat gaat niet zomaar, meestal heeft een moederbord maar 1 com poort aansluiting op de print zitten, dus het wordt zo en zo lastig, je zou wel eens kunnen bellen met DELL om te vragen of ze voor dat moederbord daar niet een oplossing voor hebben, dan weet je het meteen zeker.
Mag ik vragen waarom je een extra com poort zou willen?

bestaan er geen com-kaarten ofzoiets, zodat je een kaart in een uitbreidings-slot steekt?

De computer wordt gebruikt voor een modeltreinenbesturingsprogramma (300punten bij scrabble).
En daarvoor wordt een com poort gebruikt.
Nu moet er een uitbreiding komen, maar...die uitbreiding moet dus ook op een com poort aangesloten worden.
Vandaar.

Bestaat er niet een soort com-usb convertor ofzoiets? of een com-poort splitter/switch?

Je zeker wel, sorry daar dacht ik even niet aan, maar of je ze nog zomaar kunt kopen, bijna geen randapparaat wat nog werkt via een com poort, dat wordt wat ouderwets tegenwoordig.
Maar je zou in de computerwinkel wel zo'n kaart kunnen halen.

Er zijn geen hubs te verkrijgen maar wel PCI kaarten met een com poort hoor.

ok, maar met pci kaarten maakt het denk ik niet zoveel uit of het een Dell is of niet denk ik?
Bijv intern geheugen werkt alleen maar van Dell heb ik me laten vertellen dus vandaar mijn vraag.

Nou is ook niet helemaal waar hoor, het geheugen van Dell is nog steeds ddr of sd ram geheugen en kun je dus uitwissellen, natuurijk geld wel dat de moederbords van Dell niet met elk willekeurig ram geheugen werken, zo slim zijn ze wel bij Dell.
En nee de PCI modullen maakt niet uit, het blijft een computer en het blijft een moederbord en het moederbord kan altijd een PCI slot uilezen en daar dan wat mee doen.

ok dan ga ik gewoon proberen een winkel te vinden die die kaarten nog verkoopt.
Dank je wel voor je advies.

ps. zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Dat je eventueel benodigd software bijkrijgt, zoals drivers, je niet wijs laten maken dan Windows alles maar kent, je koopt de kaart en hebt dan recht op de drivers die erbij horen.
En dat je niet een raar japans merk koopt, dan is het vaak lastig achteraf problemen op te lossen.

Voor de rest, elke zaak zal hem gerust kunnen bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan