Uitbreiden video geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralph888

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Ik wil een laptop kopen met de NVIDIA GeForce 8400M GT

Ik heb gelezen dat het max. geheugen 512mb is.
Maar nou zit er maar 128mb in.

Nu is mijn vraag: Is dit geheugen uit te breiden naar 512mb?

En is dit dan de moeite waard??

Dat geheugen dat neemt een klein deel van je ram geheugen (als ik het goed heb) en dus hoef je dat zelf niet meer te doen :D Mijn laptop had normaal 256 mb en max was het 1500 mb... dus bij mij ging er een aardige hap weg.

De videokaart heeft zelf 128 mb geheugen, maar als je wil kan je videokaart tot 512 mb geheugen aanspreken, dit doet hij doormiddel van 384 mb ram van je gewone geheugen te gebruiken voor de videokaart (vaak is gewoon geheugen wil een stuk langzamen dan het DDRIII wat in je videokaart zit, en er zit ook nog een vertraging in omdat het geheugen van de videokaart dan niet "op" de video kaart zit, dus gegevens moeten de hele tijd heen en weer gestuurd worden).

did heet Shared memmory (als je wilt googlen ofzo)

Wat itsme antwoord klopt niet helemaal. en maakt het naar mijn idee wat onduidelijker allemaal.

Shared memory zit niet op de videokaart.
Er wordt dan gebruik gemaakt van het werkgeheugen van de computer.
Dat is vele malen trager dan geheugen op een grafische kaart zelf.

Het beste kun je dus gaan voor een videokaart met voldoende onboard geheugen
Dus voor een videokaart met eigen geheugen .
Je kunt dus wel vragen of ze er die kaart NVIDIA GeForce 8400M GT met 512 mb erin willen plaatsen.

p.s je kunt dus een kaart van 128mb niet via shared memory even naar 512 mb laten lopen

Laatst bewerkt:
Ik weet wat shared memory is...
daarom was mijn vraag ook of je dat DDR3 geheugen kan uitbreiden (onboard geheugen dus)

Ik dacht dat dit mss mogelijk was omdat ik gelezen heb dat het max (DDR3) geheugen van die kaart 512mb was en er in dit geval maar 128mb opzat...

Dus is dit nu wel of niet mogelijk?

En extra vraagje.. als ik een laptop met 3d kaart heb kan er dan (later) een andere kaart in gezet worden???

alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan