uitbreiding geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sheera

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik wil mijn geheugen uitbreiden. Ik heb nu een pc2100 ddrs sdram, 256 mb, 133 mhz (144 pin) kaart van Infineon in mijn pc zitten. Ik heb rondgekeken voor nog zo'n kaart maar de enige die ik zie zijn van 266 mhz. Maakt dat niet uit, kan ik die er gewoon er in zetten of moet ik echt precies dezelfde hebben, zoja waar kan ik die kopen dan?

Deze kun je er gewoon inzetten, hij zal alleen niet op 266 mhz werken maar op de snelheid van die oude, dus 133 mhz

Geplaatst door sheera
Ik heb nu een pc2100 ddrs sdram, 256 mb, 133 mhz (144 pin) kaart van Infineon in mijn pc zitten.
PC2100 is 266mhz, want je hebt DDR geheugen.
Die 133mhz gaat x2 vanwege DDR.

Of je hebt iets niet goed over genomen, want DDRS snap ik even niet.

DDR
(Double Data Rate.)

Type SDRam dat werkt op een kloksnelheid van 200 of 266 MHz. Daarmee is DDR sneller dan de normale SDRam-modules. Net als SDRam werkt DDR synchroon aan de systeemklok. Het verschil met SDRam is echter dat DDR data leest aan beide (stijgende en dalende) kanten van het kloksignaal, terwijl SDRam dat uitsluitend aan de stijgende kant doet. DDR-modules kunnen data daarom twee keer zo snel overbrengen dan SDRam. DDR is overigens niet backward compatibel met voor SDRam ontworpen moederborden. Ook is het niet mogelijk om SDRam en DDR met elkaar te combineren in één computer.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Je hebt helemaal gelijk, het is ddr. Maar bedankt voor de uitleg, nu weet ik precies waarnaar ik moet kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan