Uitbreiding intern geheugen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op mijn PC heb ik een dual core processor, 2 Gb intern geheugen en 500 Gb harde schjf en 320 Gb externe harde schijf. Nu wil ik mijn interne geheugen uitbreiden naar 3 Gb. In de PC zitten echter 2 geheugenslots waardoor ik gedwongen was een 2 Gb chip te kopen. Toen ik dat gedaan had en dat nieuwe geheugen had geplaatst werkte mijn PC ineens niet meer. Ik kreeg mijn Windows Home Premium niet opgestart. Het werd noodzakelijk mijn oude situatie te herstellen dus zit ik nu weer op een intern geheugen van 2 Gb. Iemand een idee wat hier mis is gegaan?

Goedemorgen,

Heb je misschien het merk en type van je moederbord en van je geheugen?

Modag

De moederbordnaam is MSI P4M900M. Het geheugen dat er op zit is DDR2 SDRAM 667.

Theo

Hoi,

Sorry Ik begrijp dat de pc wel gewoon opstart maar dat vista niet laad?

Modag

In de handleiding staat duidelijk dat max. 2 GB mag/kan worden geïnstalleerd.

Memory Support**
- DDRII 400/533 SDRAM (2GB Max)
- 2 DDRII DIMMs (240pin / 1.8V)

Ik denk dat het daarom niet lukt.

Je zou evt. nog kunnen kijken wat er gebeurt als je die ene 2GB module in Slot1 stopt, en Slot2 open laat. Werkt dit, dan is in ieder geval je geheugenmodule niet kapot.

Tijs.

EDIT: Zet daarna wel weer die 2x 1GB modules terug. Dit zal sneller zijn dan 1x 2GB in je systeem te laten zitten.

Laatst bewerkt:
In de handleiding staat duidelijk dat max. 2 GB mag/kan worden geïnstalleerd.

Ik denk dat het daarom niet lukt.

Je zou evt. nog kunnen kijken wat er gebeurt als je die ene 2GB module in Slot1 stopt, en Slot2 open laat. Werkt dit, dan is in ieder geval je geheugenmodule niet kapot.

Tijs.

Hoi,

Goed van je, totaal overheen gelezen.

Modag

soms kan het ook werken om je bios te updaten en dan pas dat extra geheugen te gaan toevoegen :thumb:

misschien ondersteund die laatste bios versie de 3Gb ram dan wel ;)

soms kan het ook werken om je bios te updaten en dan pas dat extra geheugen te gaan toevoegen :thumb:

misschien ondersteund die laatste bios versie de 3Gb ram dan wel ;)

Probleem is dat er geen BIOS-updates zijn die dat mogelijk maken. Dit lijkt ook ondersteund door het feit dat de handleiding nooit boven versie 1.0 is uitgekomen, er dus wat betreft de mogelijkheden en manier van instellen ook geheel niets veranderd is sinds het uitkomen van dat moederbord.
Enige wat BIOS versie 3.1 verandert is dat het geheugen nu sneller kan worden aangestuurd dan voorheen (je dus sneller geheugen kunt inzetten dat op volle snelheid kan worden gebruikt), maar de toegestane hoeveelheid geheugen is niet verhoogd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Op een internetsite van het moederbord zag ik dat het geheugen maximaal 2 Gb kan zijn. Heel jammer dus. Het lijkt dus moeilijk om mijn PC naar een intern geheugen van 3 Gb over te zetten. Jammer maar helaas.

Groet

Theo

Inderdaad, Theo, jammer maar helaas. Beter gaat het niet worden.

Toch graag nog even klikken op "Vraag is opgelost", in het vakje "Status van de vraag", te vinden rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan