Uitbreiding mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reepje200

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Hallo, ik wou graag mijn pc uitbreiden zodat ik de nieuwe games weer eens aankan,
Wat is de goedkoopste mogelijkheid om uit te breiden? want ik weet niet echt of het moederbord enzo goed genoeg is om een nieuwe GPU erin te zetten.

Specs:
CPU
AMD Phenom II X6 1035T
Thuban 45nm Technology
RAM
6.00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24) (Deze zal zeker uitgebreid moeten worden :rolleyes:)
Moederbord
Acer FRX780M
GPU
1024MB ATI AMD Radeon HD 5700 Series (Sapphire/PCPartner) (ddr5)
HDD
931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)
Voeding
450Watt standaard acer voeding (weet zo het model niet):P

Alvast bedankt voor de hulp!

Even doorsparen en een nieuwe computer kopen is mijn advies. Het geheel aan hardware is zo'n beetje 6 jaar oud, da's (anno 2016) trekken aan een (bijna) dood paard.
Maar wie weet, denken meelezers er anders over.

Laatst bewerkt:
Misschien is het handig als je je budget even vermeld..?
Anders begin eens met dit artikel door te nemen en de diverse systemen te bekijken...
Uiteraard kun je die naar behoefte aanpassen maar dan heb je in elk geval een idee over wat een systeem kan / moet kunnen en wat zoiets kost.

Ik ben het met gast0225 eens, in dit systeem een nieuwe videokaart zetten is zonde geld, de processor zal de bottleneck zijn en ook je geheugen zul je moeten uitbreiden en wellicht ook een andere voeding...

Misschien is het handig als je je budget even vermeld..?
Anders begin eens met dit artikel door te nemen en de diverse systemen te bekijken...
Uiteraard kun je die naar behoefte aanpassen maar dan heb je in elk geval een idee over wat een systeem kan / moet kunnen en wat zoiets kost.

Ik ben het met gast0225 eens, in dit systeem een nieuwe videokaart zetten is zonde geld, de processor zal de bottleneck zijn en ook je geheugen zul je moeten uitbreiden en wellicht ook een andere voeding...

Hey Scrapheap, mijn uiterste budget is 300 euro, is het mogelijk om met dat geld de pc uit te breiden en te houden wat het nog voor de komende tijd volhoudt?
bedankt voor de hulp!

Hangt er een beetje van af welke games je ermee denkt te gaan willen spelen..?
Als je ook rekening wilt gaan houden met eventueel toekomstige games dan moet ik je teleurstellen, de systeemvereisten zullen alleen maar hoger worden.
Een kaart waarmee je de huidige games goed kunt spelen kost ongeveer wat jij aan budget hebt, kijk maar hier.
Maar met jouw processor is dat zonde van je geld..
Een kaart die de meeste games nog redelijk draait op medium instellingen is de GTX 750 Ti en jouw processor gaat daarvan ook niet zo "bottlenecken" , plus dat deze kaart ook niet zoveel vermogen vraagt van je voeding.
Dit zijn de prijzen van een GTX 750 Ti...
Als je dan toch iets anders wilt zou ik waarschijnlijk voor zo'n kaart kiezen, dan hou je ook nog wat budget over..:thumb:

Hangt er een beetje van af welke games je ermee denkt te gaan willen spelen..?
Als je ook rekening wilt gaan houden met eventueel toekomstige games dan moet ik je teleurstellen, de systeemvereisten zullen alleen maar hoger worden.
Een kaart waarmee je de huidige games goed kunt spelen kost ongeveer wat jij aan budget hebt, kijk maar hier.
Maar met jouw processor is dat zonde van je geld..
Een kaart die de meeste games nog redelijk draait op medium instellingen is de GTX 750 Ti en jouw processor gaat daarvan ook niet zo "bottlenecken" , plus dat deze kaart ook niet zoveel vermogen vraagt van je voeding.
Dit zijn de prijzen van een GTX 750 Ti...
Als je dan toch iets anders wilt zou ik waarschijnlijk voor zo'n kaart kiezen, dan hou je ook nog wat budget over..:thumb:

Super bedankt voor de tip Scrapheap, ga er vanavond eentje bestellen!:thumb: Kan ik ook voor de 4gb versie gaan of is dat niet slim? :)

Uiteraard kan dat, de vraag is echter of het veel zin heeft, de core van de 750 Ti is waarschijnlijk niet sterk en snel genoeg om veel voordeel te halen uit die 4 Gb Vram t.o.v. de 2 Gb versie.
Dan kun je beter voor een GTX 960 gaan, die presteert een stuk beter...
De 750 Ti ( TDP = 60 Watt ) kun je draaien op een 300 Watt voeding, de 960 ( TDP = 120 Watt ) heeft minimaal 400 Watt nodig..

Laatst bewerkt:
Uiteraard kan dat, de vraag is echter of het veel zin heeft, de core van de 750 Ti is waarschijnlijk niet sterk en snel genoeg om veel voordeel te halen uit die 4 Gb Vram t.o.v. de 2 Gb versie.
Dan kun je beter voor een GTX 960 gaan, die presteert een stuk beter...
De 750 Ti ( TDP = 60 Watt ) kun je draaien op een 300 Watt voeding, de 960 ( TDP = 120 Watt ) heeft minimaal 400 Watt nodig..

Dus als ik met deze spullen door wil gaan kan ik beter de 750Ti 2gb bestellen, maar als ik verder wil uitbreiden is er een nieuwe voeding nodig en een nieuwe cpu?

Moederbord van je systeem heeft een AM3+ socket maar ik kan nergens een antwoord vinden op de vraag of de AMD FX-serie processors door dat bord ondersteund worden ( eventueel na een BIOS flash )...
Als dat zo is zou je er een FX 8350 processor op kunnen drukken, dan ga je met de prestaties ook een stukje vooruit hoewel het niet schokkend is..

Reepje200: kijkend naar de prijs van een nieuwe videokaart, al zou het een 960 zijn, of zelfs nog wat minder, 'slechts' de 750 ti 2 betreffen, ik blijf het in samenhang met de rest van het systeem, kapitaalvernietiging vinden, zeker omdat in bericht 1 gesproken wordt over 'nieuwe games'. We hebben het hier over basishardware uit 2010 / 2011, da's wat lastiger te rijmen met 'nieuwe games'. Voor een grondige update ben je 'meerdere' honderden euro's kwijt. (4 tot ???). Kijk dan nog eens naar het 'mainstream' systeem zoals Scrapheap dat eerder linkte en overdenk het e.e.a.

Ik wil je hiermee absoluut NIET 'pesten', maar ik vind het een beetje vergelijkbaar met een nieuwe motor en een nieuwe versnellingsbak zetten in een oude dieselauto die sinds kort niet eens meer in het centrum van Rotterdam mag komen, daar waar de eigenaar ervan beroepsmatig dagelijks juist in het centrum MOET zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan