• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitdaging + beloning! keersommen spreadsheet groep 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilaninga

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2018
Beste leden van het Helpmij forum,

Waar ik naar op zoek ben voor de leerlingen:

Een spreadsheet met de volgende losse tabbladen:

- Tabblad 1: Userform waar leerlingen hun eigen naam kunnen aanklikken en aangegeven welke tafel zij willen oefenen (tafel van 1, 2, 3, 4, 5 en 10).
- Tabblad 2: Tafel die zij geselecteerd hebben is nu beschikbaar in tabblad 2, voordat kinderen starten moeten zij op de 'countdown' timer klikken (3 min), Na afloop staat of de leerling wel/niet geslaagd is voor deze tafel, Wanneer de leerlingen geslaagd is voor deze tafel moet er automatisch een pdf worden opgeslagen met daarin naam en de tafel.
De opdrachten van het keersommen blad moet bestaan uit de volgende opdrachten:

opdracht 1:
1x1= t/m 1x10= (oplopend op volgorde)
opdracht 2:
10x1= t/m 1x1= (aflopend op volgorde
opdracht 3:
20 sommen door elkaar van de geselecteerde tafel
opdracht 4:
20 sommen door elkaar waar alleen het juiste antwoord van de geselecteerde tafel te zien is.
bijvoorbeeld --> 8 (leerlingen moeten dan invullen 8x1=)

Wie o wie kan deze, misschien wel onmogelijke, spreadsheet voor mij uitwerken.

Laatst bewerkt:
@ExcelAmateur

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie!

Er zitten al een hoop nuttige functies in het huidige document.
Om het echt werkbaar en toepasbaar te maken voor de kinderen in de klas, mis ik nog wel een aantal zaken.
Waaronder de zogenoemde 'Countdown timer' van 4 minuten en de mogelijkheid om middels een 'button' automatisch een pdf aan te maken (alleen wanneer de tafel daadwerkelijk gehaald is door een leerling).

Mogelijk dat jij mij verder kunt helpen :) ?

Zo handig ben ik niet hoor.
Ik zoek naar dingen die ik nodig, en pas deze soms aan.

Dit was als een start voor je bedoeld.
Er zijn hier mensen die er erg handig in zijn, dus geduld.
Heb je zelf al een start gemaakt?

Plaats deze dan hier als je goed geholpen wil worden.

Kijk hier voor meer info,
https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Laatst bewerkt:
Dat is het meest lastige van alles!
Ik ken slechts een paar basis formules.. that's it!

Zoals je zegt hoop ik echt dat er mensen zijn die kunnen helpen. Er moeten een aantal functies aangepast worden en hoop dat het mogelijk is dat het geheel er 'clean' uitziet.

Nogmaals dank voor je vlotte reactie :)

dank voor je hulp!

Ik hoop dat ik snel meerdere reacties van andere forumleden ontvang.

Kortom wie helpt! Een beloning (cadeaukaart 20 euro) voor het forumlid die idee kan realiseren :) :thumb:

@snb

Dank voor je reactie!

Wanneer ik het bestand open zie ik 'slechts' een leeg spreadsheet document.

Ciao:d

Dat heb je goed gezien.
Leer leerlingen altijd verder te kijken dan hun neus lang is....

Als je in de VBEditor kijkt zie je meer.

Laatst bewerkt:
Snb ben het helemaal met je eens, maar dan moet je wel weten waar je naar moet kijken :P

Dat ziet er verder erg strak/clean uit! Alleen heb ik geen idee wat ik daar vervolgens mee kan.

Dat is de reden dat ik het maar direct eerlijk heb aangegeven en om die reden graag een blijk van waardering terug wil geven.

Mocht je mij verder kunnen helpen, dan ben ik (en tevens veel kinderen) je enorm dankbaar :)

Ciao

Als jij het woord Userform gebruikt wek je de indruk te weten waarover je het hebt.

Verder kun je het userform gebruiken voor de taken die jij formuleerde.

Bijlagen

Excuses dat ik de verkeerde intentie heb achter gelaten, dat is uiteraard niet de bedoeling.

Ik heb voor het stellen van mijn vraag natuurlijk wel het forum doorzocht.

Ik moet zeggen dat het er erg tof uit ziet wat ik nu zie.
Ben jij in staat deze functies voor mij te realiseren?

Ik zou geen timer inbouwen, maar gewoon de tijd opnemen totdat een leerling aangeeft dat hij/zij klaar is.
Zorgvuldig werken is belangrijker dan op snelhid werken.
Dat tempo neemt later, als het goed is, vanzelf toe.

Waarom een PDF ?
Waar moet die worden opgeslagen ?
Wat moet daar in staan ?

Van de pdf is inderdaad overbodig en niet nodig.

De timer wil ik wel graag en daarnaast ook of de antwoorden goed en/of fout zijn.

Maar moet ik concluderen dat je mij niet verder kan helpen?

Zoals je natuurlijk al had gelezen in https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5 valt jouw vraag buiten het bestek van dit forum.
We helpen hier mensen die zelf bezig zijn een probleem op te lossen en met de antwoorden op dit forum hun vaardigheden willen vergroten. Dat lijkt bij jou niet het geval.
Dus het werkwoord 'kunnen' in jouw laatste vraag is niet van toepassing.

Tja het was maar een vraag hoor....
De vriendelijkheid spat er in ieder geval van af op deze manier..

Ik had in ieder geval graag van je hulp gebruik gemaakt! Bedankt voor de eerdere hulp.

Welkom op dit mooie forum.
Jammer dat je zo moet beginnen. In de eerste post geef je aan er (te) weinig verstand van te hebben, echter ik krijg ook de indruk dat je er verstand van hebt. Later blijkt dat het eerste klopt. Zijn we in ieder geval met z'n tweeën.
Snb verwijst naar de aankondiging. Ik maak het dan maar compleet en verwijs naar de tekst bovenaan de pagina: "Dé grootste en gratis computerhelpdesk van Nederland". Dus geld en cadeaubonnen e.d. voor hulp zijn niet aan de orde.

Overigens vind ik dat de zin: "Het forum is niet bedoeld voor kant-en-klare oplossingen", geen verbod is, maar meer een insteek. Het is geen u vraagt en wij draaien. Lijkt mij dat je wel in de positie bent aan Excel-vaardigheden te werken. Zou eens even wat video's betreffende VBE bekijken of een collega in het onderwijs het bestand tonen.

Laatst bewerkt:
Gewoon omdat ik het voor mezelf een leuke uitdaging vond om nog iets toe te voegen aan het bestand van SNB. Enkel voor de opties "oplopend" en "aflopend"

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan