• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitdaging grafiek met draaitabel en secundaire as

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Graag wil ik een grafiek met dubbele assen (secundair as) produceren met behulp van een draaitabel. Nu kan ik de grafiek met secundaire produceren, alleen wanneer ik nieuwe gegevens toevoeg is de secundaire as niet meer aanwezig.

Hoe kan ik het mogelijk maken wanneer ik nieuwe gegevens toevoeg toch de grafiek in tact blijft?

Boerman

Geef eens wat je tot nu toe hebt, zowel qua gegevens als qua grafiek. Kunnen we daarvan vertrekken.

Het heeft een tijdje geduurd. In de bijlage is een voorbeeld opgenomen. Wanneer ik dus nieuwe gegevens in de draaitabel toevoeg of ik selecteer een aantal gegevens, veranderd de grafiek naar haar oorspronkelijke form. De grafiek keuze met een secundaire as dient derhalve elke keer weer opnieuw opgemaakt te owrden.

Wigi, Heb jij hiervoor een passende oplossing?

Boerman

Bijlagen

Het is me duidelijk dat de informatie verloren gaat en dat dit alleen op te lossen via een workaround VBA.

Bedankt.

Boerman

Het is me duidelijk dat de informatie verloren gaat en dat dit alleen op te lossen via een workaround VBA.

Bedankt.

Boerman

Klopt, en als ik het voorbeeldbestandje bekijk :thumb:, acht ik je zeker in staat om dat ook tot een goed einde te brengen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan