UITDAGING: Project flow in kaart brengen

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo allemaal,

mij is opdracht gegeven om op een grote postcode landkaart het % geleverd van het totaal aantal goederen in volume te noteren per postcode serie (1000, 2000, 3000,4000, 5000, 6000, 7000, 8000,9000). Nou heb ik hier een mooie grote kaart van NL waarop ik het % op magneten mag zetten en ze in een gebied mag plaatsen maar het lijkt me makelijker als ik dat kan automatiseren, bijv:

Een kaart van nederland, onderverdeeld in 9 secties waarin staat vermeld hoeveel % van het totaal uitgaande goederen is aan geleverd.

Gegeven is een tabel met de volgende veldnamen:

[klantnummer],[naam],[plaats][postcode],[qty],[volume].

Wie o wie kan mij helpen om iets te maken?

Je kunt in ieder geval met de gegevens van deze tabel al wel 9 secties maken dmv queries door een criteria per query te maken van de postcodes: >0 and <1000 voor alles onder de 1000 en >999 and <2000 voor alles tussen de 1000 en 2000. En zo bouw je 9 verschillende queries.
En dan kun je ook wel het % uitrekenen aan de hand van deze queries.
Waar staat qty voor en volume?

thanks Jaspur dat wat je zei om te maken in acces is een makkie maar wat daarna...?..?..

qty wordt veel als als afkorting gebruikt voor het woordt kwantiteit, afgeleid van het woord quantity.

Volume staat voor aantal kubieke meters aan goederen geleverd. Zo kan je veel in qty uitdrukken maar wil je weten hoeveel je daadwerkelijk gehandled hebt kan je dat het beste uitdrukken in volumes, want 100 apparaten kunnen 100 folders zijn maar ook 100 kratten met zand

Ik zal in de loop van de dag een database posten met daarin de tabel met queries

Laatst bewerkt:
Wil je dat op een kaart van NL weer laten geven?

Je maakt tevens ook een query met daarin de totalen, dan kun heel simpel de percentage per provincie uitrekenen tov NL.

hier is de kaart...

Bijlagen

• kaart_kleur.jpg
    kaart_kleur.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 87
Hierbij de database LeveringsInfo

groeten,

Robert

ik ga het nog een keer proberen het lukte net niet omdat de database te groot was

Laatst bewerkt:
Hoi Japsur ben je nog opgeschoten ?

vrgr,

Robert.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet weer naar heb gekeken, ik heb op dit moment b-tje erug weinig tijd, tentamens en rapporten en zo (deadlines). Dus ik ben nog niet echt opgeschoten.
Trouwens ik heb geen winrar.

En als ik het dus goed begrijp wil je op de kaart aangeven hoeveel % per province of per beginpostcode wilt laten zien?
Moet denk ik wel te doen zijn, heb iets ingedachten, ga het wel eens een x-tje proberen.
Wil je dit in een rapportje hebben??
Misschien kun je het zelf ook nog wel ff proberen: Plak je afbeelding in acces, alleen jammer dat er nummers in staan denk ik, maar goed.
Maak dus voor elke postcode wat je maar wilt hebben een expressie..... Veel werk, maar kan wel denk ik. Ik ga er wel een x-tje naar kijken nogmaals, denk het volgend weekend....

Als je je DB in zipformaat zou willen plaatsen, graag

Opgelost, wat ik uiteindelijk heb gedaan was eenvoudig: ik heb een rapport gemaakt met een plattegrodn van nl op achtergrond en met pijltje en tekstboxen de waardes per gebied weergegeven.

gegevens koppelen aan landkaart

Hoi,

Ik ben op zoek naar een soortgelijk iets.

Ik wil ons bezit in kaart brengen.

Zou ik misschien( als jullie deze nog hebben) een voorbeeld kunnen krijgen hoe jullie dit gemaakt hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan