• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitdaging voor jullie: Planning beperkte lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michaelxg

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Beste excellers,

Ik heb een breinkraker voor jullie. In de bijlage is een voorbeeld geplaatst van een bestand. Het orginele bestand betreft wel 100 namen, 20 onderwerpen en 30 dagen. Kortom ik wil een planning maken op een effectieve manier.

Bij het voorbeeld heb ik een lijst gemaakt met de namen, nu is de vraag.
Hoe krijg ik een lijst (drop down menu), waarin ik bijvoorbeeld bij onderwerp 1 en dag 1, Hans wel tegen kom. Omdat er 2x een Ja staat bij onderwerp 1 en dag 1. Maar bij Piet staat er een ja voor beschikbaarheid en een Nee bij onderwerp 1. Dus hans moet weer niet in deze lijst voorkomen.

Voorheen heb ik dit met wel 20 PivotTables/draaitabellengedaan, niet erg praktisch.

Bekijk bijlage planning.xlsx

Ik hoor graag van jullie,

'T is geen uitdaging denk ik hoor, in ieder geval niet voor iedereen...

Als het geen uitdaging is voor mensen ben ik alleen maar blij. Dan heb ik in ieder geval een oplossing.

Zal zelf moeten invoeren denk ik... Zal persoonlijk een makkelijker programma nemem... Werk je voor een school ofzo? Dan kan je ook goed dit gebruiken. Wij gebruiken het bij ons op school, en je krijgt een overzichtelijk rooster, ook voor docenten.

Site is wel duits... dus gebruik een vertaalmachine

Laatst bewerkt:
Ik werk voor 1 van de Big Four in de accountancy. Ik kan tot het gewenste resultaat via een omweg komen. Aan de hand van 30 pivottables. Maar dat is niet erg efficiënt, en hoop dus op deze manier binnen excel wijzer te worden.

Wat maak je? Een rooster wanneer wie iets moet doen? Zo ja, word hij dan voor iedereen uitgeprint?

Ik maak een planning voor een interne cursus van ons. Deze cursus bestaat uit 20 onderwerpen, er zijn bijna 100 accountants die deze kunnen geven. En er zijn 20 dagen waarop deze gegeven gaan worden. Maar het is erg puzzelen namelijk, aangezien de combinatie vaak een output oplevert van 5 of 6 personen die de training kunnen geven per onderwerp per dag.

Ik zal dan een ander programma nemen dan exel... Deze is ook mogelijk, proefversie van 60 dagen.

Ik realiseer me dat er meer programma's zijn. Buiten het feit dat dit programma over een jaar weer nodig zal zijn, koppel ik het aan een enquête-systeem waardoor dit in excel moet gebeuren.

We werken normaal ook met software pakket om evaluaties (enquête) etc te houden. Maar het onderwerp waar ik mij nu op richt vereist nog de ouderwetse handmatige enquête. Omdat 6 weken lang elke dag sessies gegeven worden op verschillende momenten, is het digitaal beoordelen niet handig. Mensen gaan dan achteraf pas evalueren en weten dus niet meer per training en trainer wat de positieve en negatieve punten waren. De uitput is dan een te globaal beeld omdat ze elk uur een nieuwe trainer voor zich krijgen. Dit gebeurd dus handmatig met een formulier, deze wordt vervolgens via excel dus ingevoerd. Hiervoor heb ik een tool gebouwd zodat er een hele lijst aan statistieken etc uitrolt. Nu is de volgende stap dus voor volgend jaar om ook de planning (die nu is gemaakt aan de hand van pivottables) ook te koppelen aan dit bestand.

Volgend jaar, wil ik dat de trainers ingevoerd worden, de trainingen en vervolgens de beschikbaarheid. En dat via excel dus op een eenvoudige manier de gegevens te benaderen zijn en de planning te organiseren is. Deze koppel ik aan elkaar zodat er te zien is welke training hoe heeft gescoord.

Is er mogelijkheid een computerruimte te maken>? Om hoeveel mensen gaat gaat het eigenlijk het per keer?

Zo werkt het helaas niet. Het gaat om ongeveer 30 mensen per sessie, en dan zijn ongeveer 10 verschillende sessies per dag. Vergeleken met een school niet erg extreem. Verder heeft iedere werknemer natuurlijk een laptop, maar om nou een systeem te maken waarop iedereen moet inloggen om te beoordelen. Een ideaal beeld is dat wel, in de praktijk wordt het zo nog niet uitgevoerd. Wellicht in de toekomst.

Tot op heden werkt het goed in excel, maar nu is het de bedoeling dat er gewooon 1 bestand komt waarin alles ingevoerd kan worden met de gewenste output.

Verzoek tot laptop meenemen? ;) Hmm... Als je een ruimte had, kon je wat oude computers plaatsen, met internetverbinding... Limesurvey bv kan je opslaan en thuis mee verder...

Toch, zal ik, omdat dat niet mogelijk is, proberen om te zorgen dat mensen het thuis gelijk invullen... Dan kan je elke 'klas' een ander wachtwoord geven... Ik ben het nu zelf aan het installeren... Dus je hoort wel.. anders...

Bedankt voor je input, maar ik werk voor een internationale organisatie. Alleen in NL al ruim 4000 medewerkers, mij is niet gevraagd het proces te veranderen, maar een tool te bouwen. Een grote organisatie heeft liever dat 1 persoon een paar dagen met de planning rommelt als dat iedereen tijdens de cursus met een laptop zit of achter een computer moet kruipen voor een evaluatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan