uitdaging!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

herij01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Heb nieuwe comp gekocht. nml:

asrock k7vt4a+ 2600 amd sempron
256+512 mb
Hercules 128 mb agp kaart
80 gb hd

volgende probleem doet zich voor:

ben nu al twee dagen bezig om xp (met servicepack 2) te installeren.(heb ook al de gewone XP geprobeerd)

In het begin heb ik verder niets aan de bios veranderd.

Opstartdisk windows XP erin en na het installeren van de bestanden gaf de foutcode : qrl not equel or the same"aan. en de fout zat blijkbaar in usb zij de melding onderaan het scherm,......enz.

In bios usb compleet gedisabled.

Weer opgestart nu kwam volgende fout code : iets met videokaart niet goed.
Andere videokaart(had nog een oude pci kaart liggen) erin en weer opgestart. weer zelfde foutmelding qrl not same or equel.

Daarna alles wat ik in de bios kon vinden gedisabled en weer opgestart.

Nu kwam het scherm van de partitie te voorschijn, maar voordat ik in kon typen hoe ik de hd wou partitioneren sluit de comp. zich af zonder fout melding.

Heb het nog een paar keer geprobeerd met een andere geheugen module maar telkens schakelde de comp. zich uit.

rarara wie kan me helpen??????

m.v.g. Joerie

Je kunt je misschien beter tot de zaak wenden waar je de pc gekocht hebt. Wat jij meemaakt met die pc is echt niet normaal.
Er zit gewoonweg iets goed mis in het bios.

Als een pc een paar oud is dan ga je aan de klus beginnen. Drivers er af, drivers er op. Ik heb het altijd een rotklus gevonden.
Waarom niet gewoon terug naar de zaak.

Kijk eens onder start/systeembeheer/computerbeheer/logboeken. Misschien zie je in 1 van de 3 logboeken nog iets opvallends.

Het terugkomen van 'IRQL less or equal' ongeacht wat je allemaal disabled in de bios, duidt in 99% van de gevallen op brak geheugen. Ik zou ook zeggen, terug naar de winkel ermee.

Heb die melding ook gehad (irq... ) en bij mij lag het aan 't geheugen.

reactie

Hoi,

Heb hem toch aan de gang gekregen, toen het mobo binnenkwam lag de koeler van de cpu, blijkbaar heeft er te weinig hittegeleidende paste tussen cpu en koeler gezeten want voor die tijd liep de temp van de cpu tot boven de 48graden op. Dit verklaarde dus ook dat de comp telkens zomaar uitviel.

Na de pasta er op gesmeerd te hebben draaid de cpu nu op 35 graden.

Verder had ik een geheugenstrip die een foutmelding aangaf.

bedankt voor de reacties.

m.v.g. Joerie

hmmzz, een vaag verhaal. De temp van een Semperon mag maximaal 90 graden bedragen dus 48 graden of zelfs nog 30 graden hoger zou nog niet voor een probleem mogen zorgen.

Helpmij trekt zich niets aan van merken maar helpt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan