uiterlijk snelkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Het gaat over Windows XP Home.
Het uiterlijk van een snelkoppeling is te wijzigen door een ander pictogram te kiezen.
Is het mogelijk een eigen pictogram toe te voegen aan de beschikbare en hoe doe je dat?

sgrav000
 
Dat kan inderdaad.
In het venster 'ander pictogram' zie je de knop bladeren. Daarmee ga je naar de map waar je eigen pictogram staat.

Echter, dat moet wel een .ico bestand zijn, of een .exe waarin icoontjes zijn verwerkt.

Om eigen pictogrammen te maken heb je een apart programma nodig.

Bijvoorbeeld Easy Icon Maker. Dat is niet gratis, maar je mag het 15 dagen gratis proberen/gebruiken, de pictogrammen die je maakt blijven intact na de trialperiod. Na die 15 dagen kun je het progje niet meer gebruiken, maar het doet geen vervelende dingen zoals reminders ofzo.
http://www.icon-maker.com/
Sla de pictogrammen bij voorkeur op in de systeemmap of in de map waar het programma staat waarheen de snelkoppeling verwijst, zodat je makkelijk kunt terugvinden.

Er zijn vast nog andere programma's maar die weet ik zo niet.

Succes!
 
Dank rmschoof, ik ga link uitproberen.
Ook Mario bedankt; alleen volgens mij ben ik in de XP sectie:
Home > Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Windows XP > uiterlijk snelkoppeling > Reageer op vraag

sgrav000
 
Ook Mario bedankt; alleen volgens mij ben ik in de XP sectie:
Home > Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Windows XP > uiterlijk snelkoppeling > Reageer op vraag

sgrav000

Dat klopt omdat ik je vraag daar heen heb gezet :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan