• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uiterlijk voor een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denzal

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2021
Hallo allemaal.

Ik heb een huishoudboekje in excel gemaakt en die werkt helemaal prima.
Nu vind ik het alleen zo jammer dat je constant naar zo'n saaie Excel-sheet zit te kijken tijdens het werken er mee.

Nu wil ik graag iets van een 'mooi uiterlijk' maken waardoor je niet alleen maar kolommen en tabellen ziet maar gewoon iets zoals wanneer je een formulier invult op een website of zo.

Is dit mogelijk en zo ja, zijn daar tutorials voor?

Hopelijk kan iemand me helpen of een linkje geven waar ik hier meer over kan leren.

Vriendelijk bedankt alvast.

Gewoon gaan stoeien, lijkt mij. Zo kun je cellen een vulkleur geven, en daarmee dus bijvoobeeld blokken maken waarin je gegevens groepeert, en je kunt afbeeldingen op je werkblad zetten. Dat is allemaal zó simpel, dat ik niet denk dat er veel tutorials zijn :). Kijk ook eens naar de voorbeelden die mensen in het forum meeposten; die zijn vaak ook al als een 'formulier' opgemaakt.

Gewoon gaan stoeien, lijkt mij. Zo kun je cellen een vulkleur geven, en daarmee dus bijvoobeeld blokken maken waarin je gegevens groepeert, en je kunt afbeeldingen op je werkblad zetten. Dat is allemaal zó simpel, dat ik niet denk dat er veel tutorials zijn :). Kijk ook eens naar de voorbeelden die mensen in het forum meeposten; die zijn vaak ook al als een 'formulier' opgemaakt.

Ik ben slechts een beginner wat excel betreft dus voor mij is het allemaal nog niet zo simpel.
Maar ik zal eens een kijkje nemen. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Heb je per abuis de Quote knop ingedrukt i.p.v. de veel grotere, er vlak onderstaande knop <Reageer op bericht>?
Kijk eens in het start menu naar de opmaak knoppen. Of, om wat anders te werken, selecteer een paar cellen en druk dan op <Ctrl>+<1> Om het snelmenu voor Celopmaak te openen. Dan heb je een aantal tabbladen waarin je de celopmaak kunt aanpassen. Gewoon mee gaan spelen; je kunt niks fout doen en altijd weer ongedaan maken.

"Maar ik zal eens een kijkje nemen."
Dat zouden helpers ook wel willen met een voorbeeldbestand.

"Of maak een schermvullend VBA formulier..."
Voorbeeld?

Sorry. Klein foutje...Uiteraard moet je zelf het formaat van je formulier aanpassen , maar iig zie je Excel zelf niet meer, om het zo maar te zeggen..,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan