• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitfilteren ontbrekende waarden in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMatrix

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik weet niet echt een goede titel voor mij vraag, dus hopelijk heeft deze niet teveel verwarring bezorgd. Ik zit met het volgende.

Voor mijn onderzoek heb ik voor een zestal jaren de 100 VS-bedrijven met de hoogste jaaromzet opgezocht. Nu heb ik in mijn Excel-bestand een zestal kolommen, waarbij ieder kolom een jaar betreft. Vervolgens heeft iedere kolom dus 100 rijen.

Nu is het zaak om enkel bedrijven mee te nemen welke vermeldt staan in iedere kolom. Is het mogelijk om hier snel achter te komen? Momenteel ben ik alle bedrijven een-voor-een aan het nalopen, maar kan dit op een snellere manier door middel van een bepaalde filter-methode?

Alvast bedankt!

Enkele suggesties:

- Autofilter op de tabel, dan elk van de 6 kolommen filteren op niet-lege cellen
- een extra kolom maken bij de tabel die met een formule het aantal getallen in de rij telt (AANTAL functie), Autofilter op de tabel, dan filteren op die nieuwe kolom
- uitgebreide filter en de criteria definiëren in een bereik naast de tabel
- ...

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan