uitgaande mail kpn werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobie1

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Hallo allemaal

Ik ben al enige tijd aan het worstelen om mijn e-mail in te stellen in windows-mail.
Ik heb alles goed ingevuld,maar kan alleen niets versturen maar wel ontvangen:shocked:
Verder lees ik dat er bij verschillende providers(ikzelf zit bij kpn) poort25 is geblokkeerd,dan zal dit wel het probleem zijn,maar welke poort moet ik dan gebruiken voor mijn uitgaande mail?

Iemand tips

Hallo

Stel bij uitgaande mailserver het volgende in: "smarthost.direct-adsl.nl", uiteraard zonder de " tekens.

Groetjes Erik Rothuis

Krijg weer een foutmelding

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp '', Account: 'mail.kpnmail.nl', Server: 'smarthost.direct-adsl.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 Cannot connect to SMTP server 195.121.6.52 (195.121.6.52:25), connect error 10060', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67

Probeer dit eens.

Dan zou het wel goed moeten komen.

Ik weet niet precies welk abonnement van KPN je hebt en of het niet van een van de dochterondernemingen van KPN is maar dat merk je vanzelf :)

Ikzelf heb interactieve tv+internet extra van kpn,maar deze site had ik al doorgespit. Alles staat gewoon goed ingesteld,dat is het vreemde.

Dan zou je als uitgaande server mail.kpnmail.nl moeten gebruiken en voor de inkomende pop.kpnmail.nl

Welke virusscanner gebruik je en heeft die ingebouwde virusscan/firewall?

Groetjes Erik Rothuis

Ik gebruik avast home editie,en een firewall van windows-vista zelf

Net even avast uitgeschakeld maar nog geen resultaat.

kun je wel pingen naar mail.kpnmail.nl?

dit moet je toch via ''uitvoeren doen''
Maar ik heb sinds kort vista,en waar zit in vredesnaam ''uitvoeren''

poeh gevonden

Als ik ping.zie ik heel snel 3 zinnetjes en dan verdwijnt het kader. Zo te zien kan ik niet pingen

tik in de zoekbalk in je startmenu even cmd dan krijg je een normale prompt die blijft staan

yo thanks

Dit staat er:

Pingen naar mailhost.kpnplanet.nl met 32 bytes aan gegevens

bytes=32 tijd=81 ms TTL=250
bytes=32 tijd=89 ms TTL=250
bytes=32 tijd=48 ms TTL=250
bytes=32 tijd=113 ms TTL=250

Ping-statistieken paketten:verzonden=4,ontvangen=4,verloren=0 ( o%verlies)

Welke foutmelding krijg je in je mail programma?

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp '', Account: 'mail.kpnmail.nl', Server: 'mail.kpnmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 Cannot connect to SMTP server 213.75.63.11 (213.75.63.11:25), connect error 10060', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67

krijg wel dit te zien op mijn poort 25

Error: I could not see your service on 94.208.103.134 on port (25)
Reason: Connection refused

maarre ondanks dit probleem,tis toch niet te geloven hoe veel tijd het kost om ff een e-mailtje in te stellen hahahaha,kheb het al aardig wat gedaan,en altijd is er wel weer wat:)
Volgende week komt er een maat van me (installateur kpn) die vertrekt hier niet eerder tot dit opgelost is :D

Maar hoe kom je bij 94.208.103.134 want dat is een ip adres van ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan