uitgaande mail, server verandering

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Hallo,

Ik ben even de weg kwijt met mijn email/internet/server ding. Ik begrijp niet helemaal meer hoe alles in elkaar steekt.

Ik had direct-adsl van kpn. Hierop had ik mijn uitgaande mail op staan smtp.direct-adsl.nl heeft het altijd prima gedaan. Ik kon altijd overal waar ik maar op internet zat mails versturen vanaf mijn laptop. Later heb ik mijn Iphone hier ook op gezet en ook deze deed het perfect en kon waar ik ook was mails versturen en ontvangen.

Nou ben ik verhuisd een aantal weken geleden en woon nu ergens anders. Afgelopen week kon ik ineens geen email meer versturen en realiseerde me dat dat waarschijnljk aan de uitgaande server lag. (vraag me af waar dat mee te maken heeft, hoe weten zij nou dat ik verhuisd ben? nieuwsgierig vraagje) Deze heb ik veranderd naar ziggo wat de provider is van het huis waar ik nu verblijf. Wat de boel oploste.

Echter kan ik nu met mijn laptop niet meer op andere plekken mail verzenden. En mijn iphone deed daar ook eerst moeilijk over! inmiddels doet die het nu geloof ik weer al weet ik niet wat ik gedaan heb om dat voor elkaar te krijgen.

Belangrijkste vraag is, ik weet van het fenomeen dat je alleen bij je eigen provider mails kan versturen etc etc. maar waarom heb ik hier noooit last van gehad en nu ineens wel? en belangrijker hoe krijg ik dit weer zoals het was?

Alvast bedankt!!

Groeten, Merel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan