Uitgaande mailserver via andere verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenigma

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Thuis heb ik UPC internet, maar op mijn kantoor heb ik KPN ADSL. Mijn e-mailadres is @upcmail.nl .
UPC mail ontvangen via KPN verbinding gaat prima, maar het versturen kan helaas niet via de uitgaande mailserver van UPC. Ook niet via verificatie van gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb dit gechecked bij de helpdesk van UPC.

Nu moet ik dus elke keer als ik op het werk ben de uitgaande mailserver van KPN instellen in outlook of via webmail werken. Is er geen handigere manier, waardoor ik niet steeds mijn instellingen hoef te veranderen?

Ik ben erg benieuwd of er iemand is die mij hiermee kan helpen. Mochten jullie suggesties hebben: graag!

Misschien de uitgaande mailserver van je werk ook thuis gebruiken? (met verificatie van gebruikersnaam en wachtwoord, als je die gegeven kunt krijgen op je werk)

De systeembeheerder op je werk kan instellen dat je gebruik kunt maken van de mailserver op het werk voor uitgaande mail. Of dit bij jullie mogelijk is, hangt af van het beleid op je werk. Informeer eens bij de systeembeheerder.

Ik ben erg benieuwd of er iemand is die mij hiermee kan helpen. Mochten jullie suggesties hebben: graag!

De meest eenvoudige oplossing is de volgende:

Maak een tweede mailaccount in Outlook aan, die weliswaar praktisch gelijk is aan de 'andere', maar waarvan alleen de uitgaande mailserver die van je werk is.
Uiteraard moet je voor jezelf ook ff een iets andere naam geven om de account 'herkenbaar' te houden.
Op je werk controleer je alleen het ene account en thuis met de andere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan