uitgangen aan de achterkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
ik heb achter op mijn computer een aantal uitgangen zitten een aantal usb poorten een LAN dingetje een groene poort waar ik mijn toetsenbord in stop een blauwe waar ik mijn scherm in stop en nog een bredere paarse waar ik geen idee van heb waar hij voor is

ik zou graag van jullie de benamingen hebben van die uitgangen (de groene de paarse en de blauwe)

als iemand mij zou kunnen helpen zou het heel fijn zijn

ik probeer te kijken of het mogelijk is om op mijn computer 2 monitoren aan te sluiten

alvast bedankt

fijn dat je alles zo duidelijk uitlegt...
de blauwe is waarschijnlijk de VGA aansluiting
1t-vga-cattx-rear.jpg

De groene zal waarschijnlijk een PC/2 aansluiting zijn
PS2connection2.JPG

De Paarse kan ik op dit moment niet plaatsen. Maar als je google eens gebruikt en zoekt naar eSATA of FireWire en dan de plaatjes vergelijkt, kan je jezelf een eind verder helpen.

Als je een tweede beeldscherm aan wil sluiten, zal je toch een HDMI aansluiting, een DVI aansluiting:
hdmidvi_250.jpg

of een VGA aansluiting nodig hebben (zie eerste plaatje)

Als je die aansluitingen niet hebt, moet je maar eens kijken of je een 'PCI kaart' kan vinden met beeldschermuitgangen

met de groene lijkt op de vga maar dan groen er staat me iets bij van een seriel port of zoiets
Ciscovb3e3ec61477.gif

en met die paarse bedoel ik die op de afbeelding hier boven

Die aansluitingen moet ik je schuldig blijven... Misschien kan een rondje Google je helpen.

Als ik een van die aansluitingen kan vinden, zal ik 't melden.
Kan je misschien ook een foto doorgeven van die groene?

Edit: maar als je deze info wil, om erachter te komen of je nog een beeldscherm aan kan sluiten, hen je toch genoeg aan mijn eerste post?!

Laatst bewerkt:
kan ik niet vinden maar daar stop ik altijd zo een oude aansluiting van mijn toetsenbord in
en het hette dacht ik een serial poort en werd niet vaak meer gebruikt

De enige groene toetsenbord aansluiting die ik ken is die op het tweede plaatje van mijn eerste post.

Kijk ook nog eens naar een IEEE*1284 kabel. Dat is waarschijnlijk die paarse...

Die grote zoals jij noemt "paarse" aansluiting is een LPT poort ook wel printer poort genoemd. Hierop werden voorheen de printer aangesloten. Tegenwoordig is dat USB.

Twee ronden gelijke aansluitingen eentje groen en eentje echt paars zijn PS/2 aansluitingen. Groen voor muis en paars voor toetsenbord.
ps2.jpg

IEEE81284 is wel een printer aansluiting, maar niet die op de afbeelding;
http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_1284

Laatst bewerkt:
ja dat weet ik maar je ziet dus net onder die hand dat printer ding maar ik ehb dara ook een dingetje van mijn toetsenbord inzitten

ja zal wel

maar ik heb dus alleen die poorten voor de oudere muizen en die opo het plaatje boven mij de blauwe is bezet en de groene ook kan ik dan meet een of andere tussen schakelingetje een tweede scherm aansluiten?

Er bestaan wel splitters voor VGA (blauwe aansluiting) echter heb je dan twee dezelfde beelden. Je kan niet de beelden apart instellen, zoals met een videokaart met twee uitgangen wel kan.

VGA splitter;
VGA_Splitter_Cable.jpg

want ik zou dan inderdaat twee verschillende willen
kan ik niet it een andere pc een video kaart halene en die dan aansluiten op deze pc zodat ik dan ook 2 video kaarten heb?

Nee, dan zal de onboard uitgeschakeld worden. Waarschijnlijk kun je wel een losse videokaart nemen, waarop twee aansluitingen zitten.

Hangt er vanaf wat je nu voor systeem hebt, met name ook het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan