Moondust76
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 okt 2013
Ik heb een sheet met veel data waarop ik een uitgebreid filter heb toegepast. De criteria hiervoor worden via een formule bepaald. Als ik ergens een bepaalde waarde uit een vervolgkeuzelijst kies veranderen de criteria. Echter, zodra de criteria veranderen moet ook het uitgebreide filter weer opnieuw worden toegepast. Ik wil graag dat dat automatisch gebeurt.
Zie bijgevoegd bestand als voorbeeld wat lijkt op wat ik wil. Hier wordt de volgende code gebruikt.
Deze code wil ik graag toepassen op mijn eigen sheet, maar snap niet wat ik eraan moet aanpassen om het werkend te krijgen. In mijn sheet zijn er b.v. 2 criteria ipv 1. How doe je dat dan met de targets? En in dit voorbeeld wordt via het uitgebreide filter een kopie gemaakt van de lijst. Ik wil gewoon de originele lijst filteren.
Wie kan hierbij helpen?
Zie bijgevoegd bestand als voorbeeld wat lijkt op wat ik wil. Hier wordt de volgende code gebruikt.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Row = 3 And Target.Column = 3 Then
'calculate criteria cell in case calculation mode is manual
Worksheets("ProductsList").Range("G2").Calculate
Worksheets("ProductsList").Range("Database") _
.AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
CriteriaRange:=Sheets("ProductsList").Range("G1:G2"), _
CopyToRange:=Range("A6:D6"), Unique:=False
End If
End Sub
Deze code wil ik graag toepassen op mijn eigen sheet, maar snap niet wat ik eraan moet aanpassen om het werkend te krijgen. In mijn sheet zijn er b.v. 2 criteria ipv 1. How doe je dat dan met de targets? En in dit voorbeeld wordt via het uitgebreide filter een kopie gemaakt van de lijst. Ik wil gewoon de originele lijst filteren.
Wie kan hierbij helpen?
Bijlagen
Laatst bewerkt: