• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgebreid Filter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik zit al een poosje te stoeien met de optie uitgebreid filter maar krijg het maar niet voor elkaar!.
Ik heb er een voorbeeldje bij gedaan voor de duidelijkheid.

Wat ik wil is dat er gefilterd gaat worden zoals met een auto-filter maar dan op meer criteria. De criteria waarop ik wil filteren staan op het tweede tabblad.
Ik wil dus een nieuwe lijst hebben van de personen die op het tweede tabblad staan.

Nog mooier zou het wellicht zijn als dit ook met VBA zou kunnen.

Bekijk bijlage bijlage1.xls

vrouw,

Gebruik de macro recorder eens.
Die neemt al je handelingen op en schrijft de code voor je.

Met de standaard (auto)filter kan je maar twee criteria`s opgeven dus dat gaat niet lukken.
Het zal met het uitgebreide filter moeten maar dat wil me niet lukken dus lukt me dat waarschijnlijk ook niet als ik dat met de recorder opneem:p

Het spijt me maar ik vrees dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest met wat ik wil bereiken.

Ik heb er een bijlage bij gedaan en daar staat in het onderste gedeelte hoe ik het zou willen hebben.

Bekijk bijlage Kopie van bijlage1.xls

Het spijt me maar ik vrees dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest met wat ik wil bereiken.

Ik heb er een bijlage bij gedaan en daar staat in het onderste gedeelte hoe ik het zou willen hebben.

Bekijk bijlage 121971
Dat resultaat krijg je toch ook met een draaitabel.
Dubbel klik op de naam van de planner en er opent een nieuw tabblad met daarop de gegevens van bijvoorbeeld Jan.

Is dit wat je bedoelt ?

Joske

:thumb: JA!! Joske dat is inderdaad hoe ik het bedoel :thumb:

Nu ik natuurlijk graag weten hoe jij dat uitgebreide filter hebt ingevuld want mij lukte dat maar niet?

Dit is zoals ik het doe.
Ik selecteer eerst het lijstbereik = A3:H23
dan criteriumbereik = andere tabblad A2:A5
Koppieren naar = onder de bestaande lijst
5094319.jpg

@RaymondC: Met een draaitabel krijg ik volgens mij niet hetzelfde resultaat/overzicht als met het uitgebreid filter.

met VBA kan je in meerdere werkbladen tegelijk stoeien, bv. gegevens in het ene, filter in een 2e en uitvoer in een 3e blad. Werk je met het handje dan moet je binnen je ene werkblad blijven.

:o Oeps, ja ik zie nu dat Joske er een macro in hebt zitten :o

Dat is perfect zo, bedankt voor de hulp:thumb:

Markeer je de vraag dan nog even als opgelost

Oeps:o, ik had de vraag al op opgelost gezet maar heb er toch nog een probleempje mee.

Het filter dat nu word toegepast (aan de hand van de VBA van Joske:thumb:)
Code:
Sub Uitgebreid_Filter()
' Macro 1

Range("A3:H23").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CriteriaRange:=Sheets( _
        "Sheet1").Range("A1:A10"), CopyToRange:=Range("A26:H26"), Unique:=False
End Sub

Dat werkt wel uitstekend maar... in mijn originele bestand waar ik dit filter in wil gebruiken staat er nog een kolom voor.
Nu heb ik geprobeerd om het stukje code met Range("A3:H23") te veranderen in Range("B3:H23") maar dat werkt natuurlijk weer niet:shocked:
Is dat nog anders op te lossen??

plaats je gehele code eens (en plaats hem tussen tags ##).

dan kan er ook gekeken worden waar het fout gaat.

heb je de rest van de code ook aangepast?

:confused: maar dit is de gehele code voor de filter.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Code:
Range("A3:I23").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CriteriaRange:=Sheets( _
        "Sheet1").Range("A1:A10"), CopyToRange:=Range("A26:I26"), Unique:=False

Als ik het dus goed begrijp word er met het filter allen naar de eerste kolom gekeken?
Je kan het filter niet naar de tweede kolom laten kijken en daarop filteren dus?

Ik zal dus eerst kolom 1 en twee moeten verwisselen dan?!

ik kan in jouw tekst niet zien welke range je hebt aangepast.

is dit de criteriarange?

het is wel mogelijk om op kolom B te filteren.

anders plaats toch eens de volledige code (die je zelf in je bestand hebt staan).

Je moet de code gewoon gebruiken zoals ze is (dus met je extra kolom links) en je criteria op Blad2. Ik heb in je voorbeeldbestand gewoon links een kolom ingevoerd en dan de aangepaste code gebruikt en dit werkte nog steeds naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan