• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgebreid filter met macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanWL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanWL

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hoi,

Ik wil gegevens in een lijst zoeken en vervolgens verplaatsen dit doe ik met het uitgebreide filter.

Echter heb ik dit geprobeert te automatiseren met een macro, alleen hij houdt het selectiegebied van het zogenaamde "macrofilmpje" aan hoe kan ik dit veranderen.

Zie hieronder de macro:

Sub verplaatsen()
'
' verplaatsen Macro
'

De macro is opgenomen op 25-10-2006 door Laar.
'

'
Range("A23:E80").AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, CriteriaRange:= _
Range("A1:E2"), Unique:=False
Range("A27:E30").Select >>>>>>>> HOE ZORG IK ERVOOR DAT DIT NIET STANDAARD IS
Selection.Cut
Sheets("dinsdag").Select
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste
Sheets("maandag").Select
ActiveSheet.ShowAllData
End Sub

Ik hoop dat u me kunt helpen met mijn probleem,

Met vriendelijke groet,

JanWL

Gebruik aub code tags (de hekjes), dat maakt de code leesbaar.

Over de vraag: zoiets misschien

Code:
Sub verplaatsen()
Dim JouwRange as Range
Set JouwRange = Sheets("maandag").Range("A27:E30")
Range("A23:E80").AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, CriteriaRange:= Range("A1:E2"), Unique:=False
JouwRange.Cut Sheets("dinsdag").Range("A1")
ActiveSheet.ShowAllData
End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
vervolg vraag

Beste Wigi,

Bedankt voor je reactie, dit werkt goed!!!

Ik heb nog een vraagje???? Het selectiebereik binnen mijn selectiegebied is niet variabel. Stel dat ik in mijn eerste lijst 4 broodjeslunches heb en de macro maak pakt hij in de volgende lijst die ik maak waar er bijvoorbeeld 6 broodjeslunch zijn hij er vervolgens weer 4 oppakt.

Hoe kan ik dit variabel maken?

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Ik hoop dat je er naar wilt kijken.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

JanWL

Bijlagen

JanWL

Code:
Sub verplaatsen()
Dim rngAdvFilter As Range
Set rngAdvFilter = Range("A23:E80")
Application.ScreenUpdating = False
With rngAdvFilter
    .AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, CriteriaRange:=Range("A1:E2"), Unique:=False
    Sheets("plaats").Range("A1").CurrentRegion.ClearContents
    .SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy Sheets("plaats").Range("A1")
    .SpecialCells(xlCellTypeVisible).ClearContents
End With
ActiveSheet.ShowAllData
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Wigi

Hallo WiGi,

Ontzettend bedankt voor je hulp je maakt mij hier heel erg gelukking mee!

Nu ga ik nog verder denken en kom ik op het volgende:

Als ik nu nog een ander "WOORD" in mijn filter neeneem bijvoorbeeld "SNACK"hoe zet ik de MACRO dan op. Gewoon in de kolom onder broodjeslunch zetten en het selectiebereik vergroten lukt mij niet.

Dit namelijk als er bijvoorbeeld afwijkingen in de boekingsnamen van woorden zitten. Door jouw hulp kan ik waarschijnlijk een volledig proces automatiseren dit scheelt zomaar 5 uur in de week.

Groet,

JanWL

Geef eens wat meer uitleg. Bedoel je dat criteria te weinig rijen telt?

Sorry ik ben er al uit...

Nogmaals bedankt

Groet,

JanWL

Beste Wigi,

Dit is hopenlijk mijn laatste vraag betreffend dit onderwerp, ik ben al zo geholpen.

De macro die jij aangevuld heb loopt naar wens behalve ik zou graag zien dat hij de gegevens er niet in plakt maar echt invoegd zodat andere gegevens niet verloren gaan.

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groeten,

JanWL

... ik ben al zo geholpen.

Dat kan ik niet ontkennen... Straks moet je nog inkom gaan betalen ... :D

Vooruit, hier is het:

Code:
Sub verplaatsen()
Dim rngAdvFilter As Range
Set rngAdvFilter = Range("A23:E80")
Application.ScreenUpdating = False
rngAdvFilter.AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, CriteriaRange:=Range("A1:E2"), Unique:=False
With Range("A24:E80").SpecialCells(xlCellTypeVisible)
    Sheets("plaats").Rows("2:" & Intersect(Columns(1), .EntireRow).Cells.Count + 1).Insert shift:=xlDown
    .Copy Sheets("plaats").Range("A2")
    .ClearContents
End With
ActiveSheet.ShowAllData
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Hallo Wigi:D ,

Bedankt voor je hulp van gisteren. Je zult wel merken dat ik een beginneling in excel ben daarom waardeer ik ook dat er mensen zijn die bereid zijn te helpen.

Het volgende ik heb een bestandje ingevoegd want de macro loopt nog niet helemaal lekker. Hij plakt nog niet netjes binnen het celbereik en houdt de lay out niet aan kun jij daar misschien iets mee en wil je er naar kijken?

Misschien kun je hier ook nog wat uitspraken over doen of wat tips bij geven.
Nu doe ik dit bij 1 product op 1 plek maar het is de bedoeling dat ik dit verschillende producten op de juiste plaats in verschillende velden ga zetten. Hoe kan ik dat het meest efficient opbouwen. Ik heb daar een paar velden voor ingevoegd die daar geschikt voor zijn.

Nu heb ik de gedachte dat ik per item een zoekfunctie moet maken en als er meerde bijkomen de waardes in de macro aan te passen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

JanWL

Bijlagen

Hoi Allemaal,

Wie kan me met bovenstaande vraag helpen. Ik ben al een heel eind op weg geholpen.

Wie me kan helpen dank je wel alvast.

Mvg.

JanWL

:cool: :cool: :cool: Dat zou heel fijn zijn!!!!! Ik zou willen dat ik het zelf kon bedenken maar een steuntje in de rug heb ik echt nodig.

Aan Wigi:

Hallo Wigi,

Zie dit vooral niet als opdringen maar denk jij dat je me met dit onderwerp nog kan helpen of niet of staat het nog op je "to do" list? Vergeet niet je hebt me al heel erg in de goede richting geholpen.

Zo niet even goede vrienden:thumb: !!!!

Groetjes,

JanWL

Aan Wigi:

Hallo Wigi,

Zie dit vooral niet als opdringen maar denk jij dat je me met dit onderwerp nog kan helpen of niet of staat het nog op je "to do" list? Vergeet niet je hebt me al heel erg in de goede richting geholpen.

Zo niet even goede vrienden:thumb: !!!!

Groetjes,

JanWL

Gepland als To do voor....... vanavond.

Ik heb het bestand geopend, maar eerlijk gezegd, ik snap er niet veel van.

Eerst moet er een Advanced filter gedaan worden. Wat dan? Wat moet waar naartoe?

Als dat niet duidelijk en helder uiteen gezet wordt, is er niet veel kans op een werkende macro.

Wigi

Hallo Wigi,

Excuus dat ik niet goed geformuleerd heb. Ik neem even stapje terug stel en trek 1 vraag in..

Concreet, ik heb het in het bestand duidelijk aangegeven wat het probleem is, ik denk dat jij daar wel wat mee kan. Op het moment dat ik verplaats wordt de lay out vergooit, je zult het zelf ervaren(zie sheet "br lunch arr"). Wat gaat er fout in de macro???

Later wil ik graag met een vervolg vraag terugkomen maar dan ga ik eerst ff zelf puzzelen en een idee ontwikkelen dan wil ik nog polsen bij jouw of het goed is of dat het efficienter kan.

Alvast bedankt.

Mvg.

JanWL

Bijlagen

Ik kom er nu ook nog geen wijs uit (niet als flame bedoeld)

Kan je niet met een simpelere opmaak het probleem duidelijker maken?

Groet,
Ferenc

ps.
kan ook aan mij liggen, ben vanavond niet zo scherp meer, zou eigenlijk ergens anders moeten rond hangen maar ja, werk moet toch af he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan