• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitgebreid filter moet voldoen aan een voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik ben opzoek naar het volgende:

Ik wil een uitgebreide filter maken welke met de week opschuift naar een andere waarde. Als basis dient het aantal weken. Nu wil ik alle rijen laten zien welke tussen de 80% en 100% van het aantal weken zit. Dus bijv nu heb ik een lijst met 8 weken en wil dus de rijen laten welke in het eindtotal (uit draaitabel) de cijfers 6,7 en/of 8 laat zien.. Maar over 6 weken (dus 14 weken in totaal) moet dit dan 11,12,13 en/of 14 zijn.. etc..

Ik hoop dat ik duidelijk ben, een voorbeeld toevoegen is voorals nog lastig..

Bij een uitgebreide filter kan je een bereik aangeven waar criteria staan. Zo zou het moeten lukken als je daar je criterium ingeeft.

Beste Wigi,

Zover ben ik ook, alleen is mijn vraag hoe zorg ik er voor dat ik deze criteria (elke week een andere) naar voren krijg?

Je kan het aantal rijen tellen met de functie ... AANTAL ;)

Zover was ik idd ook.. Maar het gaat juist om het feit dat ik de rijen (in dit geval) van 6 en 7 ook wil zien (uitgaande van 8 weken; deze waarden vallen namelijk tussen de 80% en 100% van het totaal aantal weken). En straks als ik/we 6 weken verder zijn moet de criteria 11,12,13 en/of 14 zijn. En ga zo maar door. Dus ik wil graag in cel (als het kan, eventueel met behulp van "tussen" cellen) een formule ofzo hebben waarin deze getallen tot uitdruking komen.. Want als ik bijv de volgende formule in mijn criteria veld zet: =C3>=C3 krijg ik WAAR als antwoord.. En met mijn macro welke ik gebruik voor het uitgebreid filteren krijg ik geen resultaat (er is niet gefiltert)..

Beste Wigi,

Ik heb toch voor de duidelijkheid een voorbeeld gemaakt..Momenteel maak ik dus gebruik van max. Maar ik zie nu al dat er nog maar 1 iemand overblijft. Dus ik wil de "norm" versoepelen, want anders blijft er straks over een paar weken niemand meer over.. Vandaar dat ik nu de norm van 80% gesteld heb..

Hoop dat dit iets meer info verschaft..

Bijlagen

Als formule in A2:

=">=" & INTEGER(0,8*AANTAL(B11:M11))

Wigi

Erg fraai!! Echter 1 kleine maar, nu krijg ik ook de totalen van de clusters te zien. Is het mogelijk om het aan te passen dat waarden groter dan 45 niet "naar voren" komen. Zelf zou ik niet weten waar ik dit in formule moet plaatsen. Want als ik (simpel gezegd) & "<45" toevoeg, krijg je geen antwoorden meer..

Zet dat in cel A3 en pas je code aan met Range("A1:A3")

Wigi

Dat werkt niet, maar wel als je het in b2 zet.. => Range("A1:B2")

Super bedankt voor de hulp!!

Inderdaad, als ze onder elkaar staan heb je een OF, naast elkaar een EN.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan