• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgebreid filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Op de een of andere manier krijg ik uitgebreid filter niet werkend. Ik heb er nog nooit eerder mee gewerkt. Ik loop precies de stappen af uit het help verhaal maar er gebeurd niets als ik een bereik en een criterium opgeef. Ik heb al meerdere sheets geprobeerd (die hier geupload zijn waar anderen kennelijk wel mee kunnen werken dus uploaden heeft geen zin). Heeft iemand een idee waarom uitgebreid filter niet zou werken? Ik begrijp dat het wat vaag omschreven is maar ik zou niet weten wat ik verder moet omschrijven.

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Wat gaat er precies niet goed?

In bijgevoegd bestand zit een nieuw voorbeeld.

Kijk anders ook op deze Engelstalige site met duidelijke voorbeelden en zelfs instructiefilmpjes.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio

Bedankt voor je reactie!

Beetje jammer dat ik nu op een andere locatie zit met Excel 2007 en het hier dus wel werkt maar goed, ik probeer het later nog eens met de oude Excel...

Je voorbeeld werkt hier dus. In mijn voorbeeld gaat het om de zaterdagen uit een database en dit krijg ik dan weer niet voor elkaar. Weet jij misschien hoe dat wel zo werken?

groet

(ps mijn bestand is opgeslagen als 97-2003)

Bijlagen

Beste Roncancio

Bedankt voor je reactie!

Beetje jammer dat ik nu op een andere locatie zit met Excel 2007 en het hier dus wel werkt maar goed, ik probeer het later nog eens met de oude Excel...

Je voorbeeld werkt hier dus. In mijn voorbeeld gaat het om de zaterdagen uit een database en dit krijg ik dan weer niet voor elkaar. Weet jij misschien hoe dat wel zo werken?

groet

(ps mijn bestand is opgeslagen als 97-2003)
Hij kan zo niet zoeken op zaterdag.
Zet eerst in kolom A een formule om de dag te bepalen.
Voor A3: =WEEKDAG(B3;2)
vervolgens kopieren naar beneden.
Zet in A2 en in E2: dag

Zet in E3: 6 (dag 6 is zaterdag)
Zet in C2: nummer
Haal G2 leeg.

Ga naar data >> Filter >> uitgebreid filter >>kopieren naar andere locatie.
Lijstbereik: $A$2:$C$26
Criteriumbereik: $E$2:$E$3
Kopieren naar: $F$2
OK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan