Beste mensen,
Ik werk in een hotel en ik regel in dit hotel de schoonmaak.
Gasten vullen doormiddel van een enquête in welke ruimte ze vies vonden.
In dit hotel zijn 450+ kamers en is in principe altijd vol.
Per week krijgen wij 40 enquêtes binnen die we graag willen verwerken in een bestand.
Dit bestand moet simpel en snel zijn om te gebruiken.
Wat wil mijn leidinggevende nu zien ?
Mijn leidinggevende wil excel openen en dan 3 dingen invullen:
de datum dat de gast is aangekomen, het kamernummer en welke ruimte de gast precies niet schoon vond en onvoldoende beoordeeld.
Een kamer heeft over het algemeen 8 ruimtes.
Over het algemeen heeft 1 maand 8 tot 10 dagen dat er nieuwe gasten komen.
Nu wil ik een excelbestand openen
en dan de datum invullen, vervolgens het kamernummer doormiddel van 3 getallen
en als laatste wil ik dan aanvinken (liefst met kruisjes, kan ook op andere manier) welke kamer het probleem was. Dit kunnen ook meerdere ruimtes zijn of uit komen op alle ruimtes.
Indien ik dit heb ingevuld wil ik op een ok knop duwen, excel verwerkt het en ik kan de volgende kamer invullen met hetzelfde systeem.
Waar moet die informatie heen?
Het uiteindelijke proces moet in een andere excelbestand terecht komen.
Ik heb de map Schoonmaakequêtes 2009 daarin zitten weer mappen met alle maanden dus januari, februari, maart, enz. In die mappen zitten vervolgens excelbestandjes met de dagen waar bezoekers inchecken
In deze excelbestanden wil dus op datum geselecteerd zien hoe de schoonmaak is beoordeeld in het algemeen op die aankomstdag, op het kamernummer (hoe vaak komt een kamernummer voor) welke etage, en op ruimtes onder de etage's verdeeld.
Kan iemand me in de juiste richting helpen en vertellen met wat ik kan combineren en wat niet en hoe ik het moet verwerken?
MVG;
Sparerib
Ik werk in een hotel en ik regel in dit hotel de schoonmaak.
Gasten vullen doormiddel van een enquête in welke ruimte ze vies vonden.
In dit hotel zijn 450+ kamers en is in principe altijd vol.
Per week krijgen wij 40 enquêtes binnen die we graag willen verwerken in een bestand.
Dit bestand moet simpel en snel zijn om te gebruiken.
Wat wil mijn leidinggevende nu zien ?
Mijn leidinggevende wil excel openen en dan 3 dingen invullen:
de datum dat de gast is aangekomen, het kamernummer en welke ruimte de gast precies niet schoon vond en onvoldoende beoordeeld.
Een kamer heeft over het algemeen 8 ruimtes.
Over het algemeen heeft 1 maand 8 tot 10 dagen dat er nieuwe gasten komen.
Nu wil ik een excelbestand openen
en dan de datum invullen, vervolgens het kamernummer doormiddel van 3 getallen
en als laatste wil ik dan aanvinken (liefst met kruisjes, kan ook op andere manier) welke kamer het probleem was. Dit kunnen ook meerdere ruimtes zijn of uit komen op alle ruimtes.
Indien ik dit heb ingevuld wil ik op een ok knop duwen, excel verwerkt het en ik kan de volgende kamer invullen met hetzelfde systeem.
Waar moet die informatie heen?
Het uiteindelijke proces moet in een andere excelbestand terecht komen.
Ik heb de map Schoonmaakequêtes 2009 daarin zitten weer mappen met alle maanden dus januari, februari, maart, enz. In die mappen zitten vervolgens excelbestandjes met de dagen waar bezoekers inchecken
In deze excelbestanden wil dus op datum geselecteerd zien hoe de schoonmaak is beoordeeld in het algemeen op die aankomstdag, op het kamernummer (hoe vaak komt een kamernummer voor) welke etage, en op ruimtes onder de etage's verdeeld.
Kan iemand me in de juiste richting helpen en vertellen met wat ik kan combineren en wat niet en hoe ik het moet verwerken?
MVG;
Sparerib