• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitgebreid rekenmodel met als functieproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thorwald

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Dag mensen,

zit met het volgende probleem. ik heb een rekenmodel gemaakt. op het tabblad "aanpassing eigen bijdrage" staat een simpele berekening om te bepalen of iemand onder de "piepgrens" valt. som is
Inkomen
Loonheffing
Basispremie
Eigen bijdrage ongehuwden
of
Eigen bijdrage gehuwden -/-

nu wil ik graag dat wanneer er een eigen bijdrage ongehuwden bekend is dat eigen bijdrage gehuwden automatisch op 0 komt te staan en visa versa. in het gele blok komt dan te staan Piep grens bereikt of piepgrens niet bereikt. in het grijze blok naast inkomen wil ik een fictief inkomen kunnen invullen. als ik dat blok heb ingevuld moet er ook automatisch de zelfde berekening gemaakt worden maar dan met de waarde uit het grijze blok en niet het originele inkomen. De verwijzingen die er in zitten moeten echter wel blijven staan. Hoop dat jullie er iets van snappen. Model heb ik meegestuurd. gaat dus om tabblad "aanpassing eigen bijdrage"

alvast bedankt voor jullie moeite

gr

Thorwald

Bijlagen

Kijk eens of dit in de buurt komt.

Cobbe

Laatst bewerkt:
thanks komt al aardig eind in de buurt, zag dat ik een som functie heb gebruit moet eigenlijk min zijn. maar dat maakt niet uit. is er ook de mogelijkheid om het grijze vak dan mee te nemen in de formule. als het inkomen op 0 staat moet het grijze vlak daar in plaats van worden meegenomen. daar liep ik voornamelijk op vast.

thanks voor de snelle reactie

thanks komt al aardig eind in de buurt, zag dat ik een som functie heb gebruit moet eigenlijk min zijn. maar dat maakt niet uit. is er ook de mogelijkheid om het grijze vak dan mee te nemen in de formule. als het inkomen op 0 staat moet het grijze vlak daar in plaats van worden meegenomen. daar liep ik voornamelijk op vast.

thanks voor de snelle reactie

Bedoel je dit? (formule voor B31)
Code:
=ALS(Invulblad!F7/12=0;C31;Invulblad!F7/12)
Oh ja, geen gevoelige informatie plaatsen.
Het was beter geweest indien de privégegevens van client waren verwijderd.:confused:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

" is er ook de mogelijkheid om het grijze vak dan mee te nemen in de formule. als het inkomen op 0 staat moet het grijze vlak daar in plaats van worden meegenomen. daar liep ik voornamelijk op vast."

Dat zat er toch al in:
=ALS(C31>0;ALS(C31<'Variabele waarden'!B39;"PIEPGRENS BEREIKT";"PIEPGRENS NIET BEREIKT");ALS(B37<'Variabele waarden'!B39;

Cobbe

thanks jongens,

prive gegevens waren overigens fictief ter illustratie

gr

Thorwald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan