• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitgebreid zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

claris

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Hallo,
Ik wil een prijsberekening maken van een aantal artikelen uit een prijslijst:
Ik heb een werkblad “prijslijst” met de gegevens in kolom A: artikelnr – B: kleur – Comschrijving – D: Maat – E: prijs.
Een tweede werkblad “berekenen” wil ik een rekenblad maken waar ik kolom A artikelnummer,B: kleur en C: de maat ingeef.
In kolom D komt met de formule=VERT.ZOEKEN(A2;prijslijst!$A$2:$E$1385;3;0) het artikel te staan en in kolom E via formule =INDEX(prijslijst!$E$3:$E$1385;VERGELIJKEN(A2&B2&C2;prijslijst!$A$3:$A$1385&prijslijst!$B$3:$B$1385&prijslijst!$D$3:$D$1385;1)) de prijs van het bepaalde artikel.
Dit werkt vrij goed maar nu is mijn probleem dat er van een bepaald artikel met dezelfde artikelnummer, verschillende kleuren en maten zijn, bv
820 WHT Slit V-raglan T-shirt S - XL 4,65
820 WHT Slit V-raglan T-shirt XXL 5,70
820 COL Slit V-raglan T-shirt S - XL 5,39
820 COL Slit V-raglan T-shirt XXL 6,39

Is het mogelijk van wanneer ik een bepaald artikelnr ingeef er een keuzelijst met de verschillende mogelijkheden in beeld komt waar ik dan het nodige artikel kan uithalen om in mijn berekeninglijst opgenomen te worden.
Of is er misschien nog een andere oplossing
Hopend op een reactie, groetjes
claris

Danny
Hartelijk dank voor de snelle reactie, maar ik krijg de bijlage niet open.
Als ik er op klik krijg ik een venster van "Helpmij.nl" met de boodschap dat ik niet ben ingelogd al heb dat wel al gedaan voor ik op de site ben gekomen, bovanaan zegt hij ook dat ik ben ingelogd.
Wat doe ik verkeerd????:confused:
groetjes
claris

Beste claris ;)

Danny
Hartelijk dank voor de snelle reactie, maar ik krijg de bijlage niet open.
Als ik er op klik krijg ik een venster van "Helpmij.nl" met de boodschap dat ik niet ben ingelogd al heb dat wel al gedaan voor ik op de site ben gekomen, bovanaan zegt hij ook dat ik ben ingelogd.
Wat doe ik verkeerd????:confused:
groetjes
claris

Brobeer het bestandje eerst op te slaan op je bureaublad en dan te openen.

Groetjes Danny. :thumb:

bedankt voor jullie reactie en verwijzingen naar bepaalde oplossingen, :thumb: maar ik zit met te veel verschillende mogelijkheden om met een keuzelijst te werken, ik heb bij kleur 38 verschillende mogelijkheden en bij de maten meer dan 100 en het probleem is dat bv de maat 5XL maar bij een aantal artikels te verkrijgen is en ik die allemaal niet van buiten ken . Er zijn bv 6 artikelen die dezelfde artikelnummer hebben maar die een verschillende kleur en/of maat hebben en daar heb ik de prijs van één bepaald artikel van nodig.
Is het niet mogelijk bij het ingeven van een artkelnr. de volledige records te zien die overeenkomen met dat artikelnummer waar ik dan de juiste uit kan selecteren en die in mijn offerte kan zetten.:confused:
groetjes

Zoek je misschien zoiets als dit voorbeeld, wat ik ooit eens heb gemaakt voor iemand?

In het gele gedeelte (rij 2) vul je (een gedeelte) van de te zoeken tekst in, hieronder zie je dan de regels die hieraan voldoen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan