Ik heb op dit forum al wat topics gevonden over keuze-menu's in excel, maar heb nog wat vragen meer.
Ik heb onder elke kolom een aantal keuzes gemaakt die dmv rolmenu's te selecteren zijn. Maar omdat ik nooit alle alternatieven van tevoren kan vastleggen, wil ik graag voor de uitzonderingen een optie overig toevoegen, waarna je in diezelfde cel een ander antwoord kan intypen ipv een bestaande optie uit het menu.
Is dit mogelijk en zoja hoe?
Daarnaast nog een tweede vraag. Omdat ik in de rolmenu's nogal wat opties zet, maak ik eerst in Excel de lijst aan (personeelslijst bijvoorbeeld) en bij het valideren geef ik dan als bron een selectie van de cellen in.
Maar die lijst die ik in excel daarvoor gebruik, moet dan in hetzelfde werkblad staan, omdat ik tijdens het aangeven van de bron niet kan wisselen van werkblad.
Wie weet raad?
Bij voorbaat dank!:thumb:
Ik heb onder elke kolom een aantal keuzes gemaakt die dmv rolmenu's te selecteren zijn. Maar omdat ik nooit alle alternatieven van tevoren kan vastleggen, wil ik graag voor de uitzonderingen een optie overig toevoegen, waarna je in diezelfde cel een ander antwoord kan intypen ipv een bestaande optie uit het menu.
Is dit mogelijk en zoja hoe?
Daarnaast nog een tweede vraag. Omdat ik in de rolmenu's nogal wat opties zet, maak ik eerst in Excel de lijst aan (personeelslijst bijvoorbeeld) en bij het valideren geef ik dan als bron een selectie van de cellen in.
Maar die lijst die ik in excel daarvoor gebruik, moet dan in hetzelfde werkblad staan, omdat ik tijdens het aangeven van de bron niet kan wisselen van werkblad.
Wie weet raad?
Bij voorbaat dank!:thumb: