Uitgebreide tekstverwerker in Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Dag allemaal,

Ik dacht: "ik heb nu al veel tekstverwerkers gemaakt in Visual Basic, maar die zijn niet zoals ik het wil".
Nu heb ik een vraag: "Weet er iemand hoe je een mega-uitgebreide tekstverwerker kan maken die ongeveer eruit ziet als Word, maar dan op eigen manier."
Ik wil graag in mijn tekstverwerker (Mister Perfect Tekstverwerker) dialogen zoals print preview, registreren, printen, opslaan, opslaan als, afbeelding invoegen.
Het is heel uitgebreid wat ik wil, dat weet ik, maar toch wil ik vragen of iemand mij codes kan geven.
Het maakt niet uit voor welke Visual Basic het is want ik heb toch Visual Basic 2005,2008en 2010.
Visual Basic 6 hoef ik geen codes voor want die gebruik ik niet!

Groeten,

Maisjul
 
Iets ontgaat mij in je vraag. Jij wilt een mega uitgebreide tekstverwerker maken en WIJ moeten de code aanleveren.

Als je dat wilt kun je mss beter de source van OpenOffice downloaden en deze aanpassen aan je wensen. Heb je ook een eigen tekstverwerker en hoeven wij de code niet voor je te schrijven.
 
Ik zou zeggen, begin simpel.
Begin met standaard functies zoals het openen en opslaan van documenten, het instellen van verschillende fonts en styles in een document (heeft een RichTextBox control nodig).

Begin gewoon met het maken van een simpele kladblok. Dan breid je dat uit tot iets wat meer op Wordpad lijkt en daarna breid je het uit tot een Word look-a-like.

Ik kan je wel wat code geven, maar je het grootste gedeelte moet je zelf doen, als het gaat om de standaard functies die in elke tekstverwerker te vinden zijn.
 
Ik zou zeggen, begin simpel.
Begin met standaard functies zoals het openen en opslaan van documenten, het instellen van verschillende fonts en styles in een document (heeft een RichTextBox control nodig).

Begin gewoon met het maken van een simpele kladblok. Dan breid je dat uit tot iets wat meer op Wordpad lijkt en daarna breid je het uit tot een Word look-a-like.

Ik kan je wel wat code geven, maar je het grootste gedeelte moet je zelf doen, als het gaat om de standaard functies die in elke tekstverwerker te vinden zijn.

Nee ik zei het verkeerd in de vraag.
Ik bedoel: heeft iemand codes voor mij om een print dialog te maken en een printpreview dialog en ik heb even wat codes nodig voor opslaan en openen.
That's all!
De rest ben ik al aan het programmeren.
Trouwens: weet er iemand hoe je kan instellen voor welk besturingssysteem het programma moet zijn in Visual Basic, het prgoramma moet namelijk kunnen draaien onder windows 98.
 
.Net Framework

Trouwens: weet er iemand hoe je kan instellen voor welk besturingssysteem het programma moet zijn in Visual Basic, het prgoramma moet namelijk kunnen draaien onder windows 98.

Volgens mij is dat al onmogelijk omdat je met Visual Basic 2005 en hoger werkt. Daarin werk je met controls van het .NET Framework (als ik het goed heb). maar als ik het dus niet goed heb:rolleyes: dan hoef je volgens mij ook niet iets in te stellen zodat je programma onder W98 werkt...
maarja, er zijn vast mensen op Helpmij die er meer verstand van hebben, dus wacht nog op meerdere reacties, want ik weet niet zeker of alles wat ik net zei klopte:eek:

Groetjezzz,
Nick:cool:
 
Volgens mij is dat al onmogelijk omdat je met Visual Basic 2005 en hoger werkt. Daarin werk je met controls van het .NET Framework (als ik het goed heb). maar als ik het dus niet goed heb:rolleyes: dan hoef je volgens mij ook niet iets in te stellen zodat je programma onder W98 werkt...
maarja, er zijn vast mensen op Helpmij die er meer verstand van hebben, dus wacht nog op meerdere reacties, want ik weet niet zeker of alles wat ik net zei klopte:eek:

Groetjezzz,
Nick:cool:

Het is ook Visual Basic 2005.net Express Edition waar ik mee werk!
 
jaa dat weet ik, en in visual basic 2005 werk je met .NET Framework Controls,
en Windows 98 ondersteund volgens mij helemaal geen .Net Framework...
dus volgens mij kun je alleen met vb6 programma's voor windows 98 maken...
 
jaa dat weet ik, en in visual basic 2005 werk je met .NET Framework Controls,
en Windows 98 ondersteund volgens mij helemaal geen .Net Framework...
dus volgens mij kun je alleen met vb6 programma's voor windows 98 maken...

Weet er dan iemand een goede tekstverwerker te vinden voor mij voor in Windows 98.
Ik had geprobeerd om een tekstverwerker te installeren in W98 en toen begon hij met een fout van de Net Framework, dus moest ik hem weer weghalen en toen probeerde ik Office 2000 te installeren maar toen zei Windows dat 2000 illegaal was ofzo.
Dus weet er misschien iemand een goede tekstverwerker (Nederlands graag) voor windows 98 (SE Nederlands).
 
En als je nou eens het .NET Framework 2.0 op die Windows 98 PC installeert? Dan draait dat tekstverwerker programma wat je probeerde te instaleren misschien wel.
 
Oke,of ik heb het verkeerd gelezen maar volgensmij is het de bedoeling van (leren) programmeren in vb dat je zelf de codes uitzoekt i.p.v. want dan kan je jezelf ook geen programmeur noemen (vind ik). Probeer een wat codes met printview uit te zoeken.(Mischien ben ik niet volledig helder maar ik probeer het helder mogelijk te maken).Als je programmeur wilt worden of goed wilt kunnen programmeren dan moet je ook weten wat de code betekent etc. en niet zomaar plakken.
 
Laatst bewerkt:
Basiboy heeft wel een punt. Op Google kun je zat voorbeelden vinden wat betreft het printen via een Print Dialog. Heb ik ook gedaan. Het grootste gedeeltde van mijn programma, waar ik sinds 2006 aan werk, bestaat uit code die ik hier en daar van Internet af pluk om het daarna een klein beetje naar mijn wensen aan te passen.

Maar ik ben de kwaadste niet en ik kan je misschien helpen. Ik heb ooit ook een poging gedaan om een Notepad achtig programma te ontwerpen, compleet met tabbladen. Hier kan je ik eventueel wel wat code van geven.

Maar zover ben je zelf denk ik nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan