uitgebreider dan Paint

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik zoek voor een kennis een eenvoudig tekenprogramma. Werkt nu met Paint maar da's nou net weer wat te simpel. Lees:beperkt.
Hij zou graag de hoek willen kunnen instellen in graden.
Hij zou graag een soort "raster" willen met maten daarbij/schaal.

Ik heb hier zelf nog 2 CD's met Corel Draw. Nooit gebruikt, maar volgens mijn herinnering is dat nogal ingewikkeld.

Heeft iemand een tip?
 
Laatst bewerkt:
psp is die niet te ingewikkeld? Ik heb hem even gedownload en bekeken, maar zitten wel (te) veel functies op, denk ik , om makkelijk mee te kunnen werken voor hem.
Bovendien maar 60 dagen te gebruiken.

En die PIXIA is volgens mij niet in het Nederlands. Vergat ik te vermelden: hij kan geen Engels.

Iets anders misschien?
 
Ziet er goed en eenvoudig te bedienen uit, en goede uitleg op die site!
Alleen het prog zèlf is in het Engels.
Ik stel het hem voor, misschien dat het toch wel lukt daarmee.

Maar Nederlands programma blijft welkom.

EDIT:
hé, Peter Vazed, JIJ hebt die uitleg gemaakt...compliment! zo duidelijk!
 
Aangezien jij lid bent kan je hier kijken, volg deze link: http://vereniging.helpmij.nl/nieuwsbriefindex/ aldaar typ je gimp bij Naam artikel. Kortom, een mooie beschrijving+links van Mumzel. Nieuwsbrief Mei 2003, zou zomaar kunnen dat je rechtstreeks naar die Nieuwsbrief kan gaan. Maar ik vind de tip van Peter Vazed ook een goeie om mee te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit bekeken. Mooi programma inderdaad, maar zéker te ingewikkeld.

Kijk nog eens naar mijn eerste post: het gaat om een eenvoudig programma, Nederlandstalig. Niet met de bedoeling om foto's te bewerken dus al die filters ed zijn alleen maar ballast.
Is bedoeld voor al wat ouder iemand die het dan niet meer kan overzien. Paint maakt aardige schetsen, maar wat hem mankeert zijn: kunnen tekenen op schaal (maateenheden) en het bepalen van hoeken. Waarbij het eerste m.n. de belangrijkste optie is.

Ultimate Paint komt inderdaad het meest in de richting qua opzet denk ik, maar een achaalverdeling heb ik ook hier niet in kennen ontdekken. Wel een rasterindeling (blokjesachtergrond) die al wel scheelt.
Grootste nadeel is dat het Engels is, en hij daar niks mee kan. Enigszinds ondervangen door Nederlandse uitleg. Maar NLprogramma zou wat waard zijn.
 
Hij heeft het geprobeerd, maar kan niet de opties vinden waar het eigenlijk om gaat.
Zal het nog een keer noemen:
belangrijk is een raster (evt met maateenheden maar moet niet) en zo mogelijk een manier om hoek-grootte in graden in te stellen.
En dan ook nog Nederlandstalig...

Keep trying please!
 
Hmmm... ik ken zo'n proggie niet, maar ze zijn er ongetwijfeld.
Misschien vind je een treffer op webattack onder de graphics sectie, al is een antwoord van iemand die je al is voorgegaan wellicht beter:
http://www.webattack.com/freeware/categories/6/

Is engelse site maar kan soms nederlandse software tussen zitten.
Of had je die al gehad?:)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je meedenken envoor de tip. Heb daar even rondgenuffeld en wel geen tekenprogramma gevonden, maar wel iets wat ie denk ik wel handig vindt: een lineaal om in beeld te zette. Kan zowel horizontaal als vertikaal, dus je kunt ook een soort x en y assen maken. Blijven ook steeds in beeld op de voorgrond.

Zie hier een screendump ervan.
lineaal.JPG


Dit is in ieder geval IETS, maar suggesties blijven nog steeds welkom!
 
Laatst bewerkt:
Marianne,denk dat het moeilijk zal zijn om een prog
"op maat" te vinden voor jouw vriendin;moet waar-
schijnlijk nog geschreven worden.
Wat PIXIA betreft:daarvoor bestaat een tutorial in het
Nederlands.
Wat andere keuzes betreft,kijk hier eens;misschien is
"the box of pandora" erbij:
http://www.ristoklint.com/links/free-software-links-2.htm
Bolleke
 
Geplaatst door bolleke
Marianne,denk dat het moeilijk zal zijn om een prog
"op maat" te vinden voor jouw vriendin;moet waar-
schijnlijk nog geschreven worden.
da's niet zo mooi......
Wat PIXIA betreft:daarvoor bestaat een tutorial in het
Nederlands.
Weet je ook een link, kan hem niet vinden.
Wat andere keuzes betreft,kijk hier eens;misschien is
"the box of pandora" erbij:
http://www.ristoklint.com/links/free-software-links-2.htm
Bolleke
Zeker een site om eens in te duiken!
 
Men beweert overal dat er een tutorial bestaat in het
Nederlands,dus,zal wel waar zijn.Niet eenvoudigweg te
vinden:een mailtje naar de auteur,die zal wel verwijzen.
In elk geval,alles (of bijna) erop en eraan en freeware!
http://www.ab.wakwak.com/~knight/
MBG
Bolleke
 
Ben hier nog eens terug,Marianne!
Pixia bekeken door één van jouw landgenoten:
Pixia 2.5
Op het werk had eens een creatieve dame een fotobewerkingprogramma nodig; iets wat veel zou moeten lijken op PhotoShop maar eigenlijk niks mocht kosten. Na wat rondzoeken op het internet kwam ik op de site van een Jappanner die beweerde dezelfde functionaliteit in zijn zelfgebakken programma Pixia te hebben ingebouwt als PhotoShop maar dat zijn software gratis was. Ik heb dat goedje natuurlijk meteen van het internet getapt en eerst op mijn NT 4 werkstation geïnstalleerd. Het werkte feilloos en zover als ik bekend ben met PhotoShop beschikt het over hetzelfde aantal menu's en submenu's en subsubmenu's waar ieder normaal scherm te klein voor is om overzicht te houden.
So far so good; nu het volgende dilemma. Wij zijn een hippe organisatie en daar wordt geflext; niemand in onze organisatie (behalve ik en een naaste collega) beschikt over een eigen vaste werkplek. Even de standaard test uitgevoerd; ik kopieerde de hele Pixia map van mijn C:\Program Files naar een netwerkmap en maakte op een ander werkstation een snelkoppeling naar de Pixia.exe in de netwerkmap en klikte daarop. En verrek... het werkt ook over het netwerk. Dus nu kan onze creatieve dame al flexend door het hele pand haar fotobewerkingsprogramma opstarten. Leuk voor haar he?
Bolleke
 
Voor zover ik het kan volgen....
Ja, mooi dat het zo "breed inzetbaar" is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan