• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgebreidere formule geeft foutwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesjes001

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Dag Excellers....

dankzij jullie hulp heb ik een document aangemaakt dat de verhuur van producten weergeeft. (zie in bijlage)

Als ik deze formule gebruik, dan verloopt alles correct.

=ALS(AANTALLEN.ALS(HERSTELLINGs!$A$2:$A$7;$A2;HERSTELLINGs!$B$2:$B$7;"<=" & C$1;HERSTELLINGs!$C$2:$C$7;">=" & C$1)>0;"x";"")

Maar...nu wil ik graag de formule uitbreiden, maar dan krijg ik "waarde" in de cel te zien. Hieronder heb ik de nieuwe formule geplaatst.

=ALS(AANTALLEN.ALS(HERSTELLINGs!$A$2:$A$7;$A2;HERSTELLINGs!$B$2:$B$7;"<=" & B$1;HERSTELLINGs!$C$2:$C$7;">=" & B$1;VERHUURD!$A2:$A9999;$A2;VERHUURD!$B2:$B9999;"<=" &OVERZICHTje!B1;VERHUURD!C2:C7;">=" &B1)>0;"x";"")

Is er iemand die ziet wat ik verkeerd doe? Ik heb als bijlage het documentje toegevoegd:

Bekijk bijlage Help mij, codes combineren.xlsx

Vriendelijke groeten

Lies

De bereiken komen uit twee verschillende tabbladen. Kan ik dit verhelpen door de formule aan te passen naar:

=als(aantallen.als(hier komen dan 3 bereiken en criteria); en (aantallen.als (hier komen dan 3 andere bereiken en criteria)) ???

Of zit ik op een verkeerde denkpiste?

Mvg

Lies

Dat heb je goed gezien.
PHP:
ALS(AANTALLEN.ALS(HERSTELLINGs!$A$2:$A$7;$A2;HERSTELLINGs!$B$2:$B$7;"<=" & B$1;HERSTELLINGs!$C$2:$C$7;">=" & B$1)+AANTALLEN.ALS(VERHUURD!$A2:A$9999;$A2;VERHUURD!$B2:B$9999;"<=" &OVERZICHTje!B1;VERHUURD!C2:C9999;">=" &B1)>0;"x";"")

Beste Plongske

thank you!!!! Het werkt...you just made my day! :thumb:

Mvg

Lies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan