Uitgeklapt staan blijven van menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tvhouwel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Ik zoek een vertikaal menusysteem dat recht, of vrijwel recht onder elkaar uitklapt in sub items en sub/sub items.
Ik wil dit gebruiken in een site zonder frames
Daar zijn er genoeg van maar het probleem dat ze allemaal hebben is dat de sub items of sub/sub items, niet meer zichtbaar zijn, zodra je erop geklikt hebt.
Ze starten de aangeroepen pagina op en het menu wordt vanuit de nieuwe pagina opnieuw geladen. Ingeklapt.
Ik zou willen dat het menu uitgeklapt op de betreffende pagina geladen wordt.
Ik wil dit graag omdat ik het nodig heb voor een site met 200 menuverwijzingen.
Het menu staat nu in een linker frame en blijft dus keurig uitgeklapt staan. Maar ik wil over naar een site zonder frames. ?:D
Als ik over ga naar een site zonder frames en het menu blijft niet uitgeklapt staan dan is het volgens mij niet werkbaar meer, het navigeren is behoorlijk lastig een bezoeker wordt het zo zat om te zoeken naar het hoofdstuk/sub hoofdstuk waar hij in zit. :(
Bestaat er zoiets? Weet iemand een Site die werkt zoals ik het beschrijf

Je zult die gegevens op moeten slaan in een cookie. Wanneer door het aanklikken van het menuitem de pagina ververst, lees je eerst het cookie uit en weet je welke delen van het menu open moeten staan / waar de gebruiker gebleven is.

Geplaatst door hackerfrans
Je zult die gegevens op moeten slaan in een cookie. Wanneer door het aanklikken van het menuitem de pagina ververst, lees je eerst het cookie uit en weet je welke delen van het menu open moeten staan / waar de gebruiker gebleven is.
Ik neem aan dat dat het navigeren wel heel erg vertraagd, of valt dat mee?

Dat zal wel meevallen. Ik heb een voorbeeld gevonden op het net, dan kun je het zelf beoordelen. Helaas mag je deze niet gratis gebruiken. Maar hier staat een voorbeeld, met uitleg hoe het werkt in de tutorial sectie.

wow, fantastisch, hier ben ik al dagen naar aan het zoeken. En dat het niet gratis is, nou ja, dan betalen we ervoor, zoals ik het nu zie is het dat wel waard.
Bedankt:thumb:

Nou zat ik laatst met dat zelfde probleem en heb het opgelost door bij onClick naar andere gedeelte van de site de variable van de knoppen die uitgeklapt zijn mee te geven dus kreeg dus ultiem lange urls wat niet echt vertraagd in snelheid van het browsen zoals bijvoorbeeld index.php?panel1=1&panel2=0&panel3=1&continue=1
wat mijn browser dus dan uitleest dan bij de eerste knop het panel uitgeklapt moet zijn bij de 2e niet de 3e weer wel en aangezien continue 1 is gaat ie verder daarna met het inlezen van de site. Ik ben een groot voorstander van het werken met 1-tjes en 0-tjes en het werkt bij mij ook altijd :D klik hier voor het voorbeeld het panel blifjt dan ook uitstaan en als je op de knop klikt dan veranderd het 1-tje in een 0 of een 0 in een 1 en zal dus altijd de voorgaande situatie onthouden en kunnen er ook meerdere panels uitgeklapt worden.

MvG Ruud

Dat klopt inderdaad, maar dat kan alleen als je een servertaal (zoals php) gebruikt

Dat kan ook client side, ik gebruik een javascript functie om de url op te bouwen bij iedere laag die uitgeklapt wordt. Dit sla ik op in een formulier met een 1 hidden tag, in die tag sla ik de complete url op met de alleen de lagen die open moeten. Op het moment dat de pagina ververst wordt wordt met javascript bij de unload de url in een cookie weggeschreven, op het moment dat de pagina geladen wordt zoekt een andere functie naar de cookie, klapt de gevonden lagen uit en plaatst de url waarde weer in het formulier.

Werkt perfect (heeft trouwens wel even geduurd om voor elkaar te krijgen dat het precies werkt). Wat het voor mij beter maakte is in plaats van onClick te gebruiken om de lagen uit te klappen de href="javascript:MijnFunctie()" te gebruiken, dan raakt de url niet vervuild met een # teken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan