Uitgeklapte dir's in de Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Als ik de Verkenner ( Win Xp Home ) gebruik dan valt het mij op dat altijd in het linker gedeelte de Documents and Settingsmap helemaal is uitgeklapt en alle submappen dus standaard worden weergegeven. je krijgt dan, vind ik een onnodige, onoverzichtelijke lange lijst. Hoe kan ik dat veranderen zodat die lijst niet meer automatisch wordt uitgeklapt?

Teun

Klik op de snelkoppeling van Verkenner met rechts>eigenschappen> vul bij doel met een spatie het volgende erachter:
/n,/e,

Bij mij staat het dan zo in de snelkoppeling:
%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,

(windows XP)

Nu klapt "Deze computer" uit en blijft de rest dicht.

helaas er verandert niets en Documents and Settings blijft gewoon uitgeklapt
Andere ideeen?

Teun

Vreemd.
Plaats eens hier wat er bij jou als "doel" staat in die snelkoppeling.

Geplaatst door T.J.Coenraads
%SystemRoot%\explorer.exe
Als je hierachter nou plaatst wat ik het eerder bericht heb geplaatst, dan zou je het volgende moeten krijgen:

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,

Wel op "Toepassen" klikken, als je het erachter hebt gezet, daarna pas op OK klikken.

Let ook op de spatie voor de eerste /.

Vreemd, want je zou de bovenstaande regel moet krijgen bij doel, je geeft net een andere regel op.:confused:

ja dat komt omdat ik het maar weer terug gezet heb zoals het stond er was namelijk geen verschil.
Of zou ik na het wijzigen de pc een keer opnieuw moeten opstarten?

Teun

Normaal hoe je niet opnieuw op te starten hiervoor, alleen verkenner afsluiten en opnieuw openen met die koppeling is voldoende.

Wat staat er bij "Beginnen in" bij jou?

Ben wat verder aan het zoeken geweest en er is me nu wel wat duidelijk. De manier die je beschrijft werkt wel, maar alleen als je daarna de verkenner benadert via start- bureau accessoires- Verkenner. Maar dat doet ik normaal sneller met de rechtermuisknop op Start klikken en dan op Verkennen. En dan krijg je dus weer de oude verkeerde weergave. Hoe lossen we dat op ?

Teun

als je de verkenner via start opent, geeft ie ook menu start weer.
dat zit in lokaal station C, vandaar dat ie dan opengeklapt is, zodat je hem kunt zien.

de manier waarop jij het doet, verken je eigenlijk het start-menu.

als je een snellere manier wilt, kun je het best een snelkoppeling naar de verkenner op je buroblad plaatsen, krijg je wel de goede.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan