uitgerekte foto op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik wil een foto van ons zoontje als bureau-achtergrond plaatsen. Dit lukt wel, alleen de foto wordt 'uitgerekt' en geeft dus een vertekend beeld van ons zoontje.
De positie bureaublad 'spreiden' of 'naast elkaar' biedt helaas geen soelaas.
Iemand een idee hoe ik een fatsoenlijke foto als achtergrond kan laten zien? Het is een gewoon jpg.bestand van ca. 2 MB.

alvast bedankt,
Martijn

Mischien kun je de foto groter maken door een programmatje of mischien wel met windows foto gallery.(zo doe ik het).
Maak eerst een kopie van de foto en ga daar eens mee proberen.

Laatst bewerkt:
Die foto in een fotobewerkingsprogramma aanpassen, dus boven en onderkant afsnijden.
Komt omdat de foto gemaakt is in verhouding 4:3 terwijl je een breedbeeld scherm hebt met verhouding 16:9.
Ja zou ook een nieuwe foto kunnen maken in de goeie verhouding, als je dat kunt instellen op je toestel.

misschien niet het juiste antwoord, maar vergeef me...

Ik kan kiezen -rechtermuisklik op bureaublad- voor [grafische opties] -> en vervolgens schalen, centreren en vooral hoogte en breedte behouden.

Anders idd foto-formaat aanpassen...

Hoop dat het werkt voor je.

Groet,
Marcel

Laatst bewerkt:
De formaataanpassing v/e foto moet in meerdere stappen gebeuren.

1. Open een kopie v/d originele foto in een fotobewerkingsprogramma;
  2. Verander eerst het canvas formaat v/d foto naar 4:3 ratio;
  3. Verander het canvas formaat vervolgens naar 16:9 ratio. Om dit te doen, houd de foto in het midden. Bereken de nieuwe breedte door de originele hoogte te delen door 9 en te vermenigvuldigen met 16. Bereken de originele hoogte door de afbeeldingseigenschappen te bekijken;
  4. Vul de lege kant aan de linker- en rechterkant (borders) met een kleur van je keuze. Wit en zwart worden gewoonlijk gebruikt;
  5. Bewaar de foto;
  6. Verwijder de fotoborders: Beweeg de selectierechthoek over het gedeelte v/d foto die je wilt houden. Wees ervan bewust dat dit de hele breedte v/d foto zal beslaan;
  7. Verwijder ongeselecteerde gedeelten met de Bijsnijden tot selectie tool, of sla de huidige selectie op als een nieuwe foto.

Succes.:)

uitgerekte foto`s

Als je windows live download [www.microsoft.nl] zit er een programma bij met de naam windows live photo gallery [dit programma zit standaard op windows 7] klik de betreffende foto aan in windows live photo gallery daarna op bewerken dan lees je rechts in beeld een aantal bewerkingen die je kunt doen klik daar in op bijsnijden dan kun je de foto ofwel 4-3 16-9 of een ander maat aan klikken [werkt heel simpel] dan kun je met de muis de grote van de foto aangeven [uitsnijden]
Ik gebruik dit emailprogramma ook op windows XP.
Na het downloaden kun je dit programma vinden in start Alle programma`s
Groeten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan