uitgeschakelde opties door systeembeheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy75

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
9
Beste,

Enige dagen geleden begon mijn laptop blauwe schermen te vertonen. om vervolgens de opstart processbar van Vista te geven, Toen ik CTRL+ALT+DEL wilde drukken kwam mijn bureaublad weer terug en kon ik gewoon doorwerken zonder foutmelding. Waarschijnlijk is er met een gedownloadprogje iets meegekomen wat op een screensaver lijkt. Nu wilde ik in mijn configuratiescherm naar het onderdeel schermbeveiliging. Helaas kwam ik daar tot de conclusie dat de systeembeheerder deze optie heeft uitgeschakeld. kan iemand mij vertellen waar ik deze optie weer kan inschakelen. uiteraard sta ik als administrator aangemeld.

Groet,

Tim
 
Als je geen systeembeheerder hebt, kun je beter inloggen op het antivirus forum. Misschien heb je iets opgelopen.
 
Ik heb wel systeembeheer weet alleen niet waar ik de optie om het menu "schermbeveiliging" weer aan te zetten. Mijn computer lijkt verder normaal te functioneren.
 
wel, maar het kan dus wel zijn dat een virusje, spyware deze optie dan heeft geblokkeerd ;)

ik zou eens scannen met superantispyware :thumb:
 
Wat jij hebt opgelopen is het heel vervelende virus "antivirus xp 2008"

Die blauwe schermen geven je het idee dat je pc is vastgelopen.
Wat doet dan iedereen ? de pc resetten !!. Juist wat het virus wil want nu zit het overal in.

Ik had hetzelfde en zag tijdens het resetten het buroblad even terugkomen. Dat was heel raar, dus ik was gelijk gealarmeerd. Heeft me menig uurtje gekost om het virus weg te krijgen.

Malware bytes verwijderd het virus perfect.
 
Ik dacht dat bij "Antivirus xp 2008" er een melding op het bureaublad kwam om het aan te schaffen. Als de computer verder geen problemen heeft, kan het misschien opgelost worden met systeemherstel.
 
Ja maar eerst krijg je dat blauwe scherm, om te verdoezelen dat er rotzooi op je pc wordt gezet.
Aangezien iedereen na een blauw scherm z'n pc reset heb je dus een probleem. :(
 
beste,

Het antivirus xp 2008 is het niet hier heb ik de pc al op gecontroleerd. iemand anders had dit wel en dit heb ik via het register e.d verwijderd.

Na het blauwe scherm komt het eerste opstartscherm van de pc die met de progressbar. Alleen deze loopt niet vol. Als ik op CTRL druk gaat dit alles weer weg en kan ik gewoon verder werken. Alles waar ik meebezig was werkt gewoon verder. Daarom heb ik dus het vermoeden dat er een screensaver actief staat. Het gebeurt niet als ik met mijn pc bezig ben maar wel 3 minuten nadat ik mijn muis/toetsenbord los laat. Op het moment dat ik naar het onderdeel schermbeveiliging wil krijg ik de volgende tekst."De systeembeheerder heeft het onderdeel beeldscherminstellingen in het configuratiescherm uitgeschakeld"" Hierdoor kan ik er dus niet meer bij. Aangezien de laptop prive is heb ik geen problemen met een eventuele systeebeheerder. Mijn vraag is.... Waar kan de systeembeheerder deze optie ( en vele andere) in/uitschakelen.
 
Om te voorkomen dat je iets aanpast heeft het virus het schermbeheer uitgeschakeld.
Kijk maar eens in je Windows map en zoek op .scr
 
Als je denkt dat er een screensaver aktief staat, kun je dat in het register zien.
Als het geen virus is, kun je daar gewoon inkomen.

HKEY_USERS\DEFAULT\Control Panel\Desktop
ScreenSaveTimeOut moet dan op 180 (3 min) staan.
ScreenSaveActive moet op 1 staan.
De naam van de screensaver staat er ook SCRNSAVE.EXE
 
@ Telwat en Jedi,

Beide opties uitgeprobeerd zoekopdracht met *.scr gaf een raar bestandje wat geplaatst was op een hele andere datum dan de rest. Dit heb ik verwijderd. Ook heb ik het register aangepast en nu heb ik er geen last meer van. Nu alleen nog de vraag hoe ik de optie "schermbeveiliging" weer in kan schakelen.
 
Hmmm, even een wild guess: met een tweakprogramma ?

XP tweak of zoiets heet het
 
@ Telwat.

Dit hielp inderdaad goed, alles doet nu weer wat het moet doen. bedankt.

@ iedereen.

Bedankt voor jullie hulp. Het probleem is opgelost.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan