Uitgifte database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eefje67

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hoi allemaal,

Ik ben met een een database bezig welke eigen kratten uitgifte registreert.

Deze mogen eenmaal voorkomen. Is deze uitgegeven aan een klant dan kan deze niet nogmaals uitgegeven worden.
Deze uitgiftedatum wordt geregistreerd en het vinkje "ontvangen" wordt "False".

Ik heb problemen met het ontvangstscherm. Of ik denk te moeilijk of ik doe iets verkeerd.
Nu toets ik het kratnummer in en dmv een subformulier krijg ik de klant(record) zichtbaar.
Maar opslaan lukt niet.

bvd voor de hulp

Evert

Bijlagen

Ik zou in ieder geval de velden aanpassen, want je gebruikt nummers in tekstvelden, en dat sorteert nogal ongelukkig. De volgorde 1-11-2-3 klopt natuurlijk niet. Dus daar zou ik zeker numerieke velden van maken. Geldt voor Baknr, en Klantnr.
Verder zou ik de relaties op Inner Join houden, want wat je nu hebt voegt helemaal niks toe, en leidt alleen maar tot fouten.
Nu je vraag :)
Uitgifte registratie (waarom heet die tabel eigenlijk Status? Rare naam...) zorgt eigenlijk zelf al voor het bijhouden van de status van een krat. Er zijn namelijk maar een paar elementen bij betrokken. Ik zet ze even op een rijtje.
1. Krat is nooit uitgeleend geweest, en staat dus in huis. Krat heeft in dat geval geen enkel record in [Uitgifte registratie].
2. Krat is uitgeleend. Krat heeft minstens één record in [Uitgifte registratie], en [Datum_in] van laatste record is niet ingevuld
3. Krat is uitgeleend, maar retour gebracht en staat dus in huis. Krat heeft minstens één record in [Uitgifte registratie], en [Datum_in] is niet ingevuld.

Je hoeft dus maar naar 2 dingen te kijken om te bepalen of een krat in huis is of niet: is er een record, en zo ja: is [Datum_in] van het laatste record ingevuld?
Je hebt dus in de tabel [Bakken] geen selectievakje nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan