Uitklapbare lijst maken in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

degamer12

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Beste,

Ik zit met een probleem. Op school zijn we met een project bezig en we zijn nu op een punt gekomen dat we even niet verder komen met Acces dus ik dacht, ik vraag het even hier.

Ik zal even het probleem uitleggen. We hebben een menu gemaakt op een website waarin je hoofd- en subrubrieken hebt.Dit menu word uitgelezen uit de database. Het probleem is nu dat we de volgorde willen aan kunnen passen in de database in hier willen we dus een mooi formulier van maken.

vb:
Auto's
-Mercedes
-Opel

Zoiets als hierboven willen we dus ook in een formulier maken. Dat je eerst alleen Auto's ziet, en dat als je deze selecteerd de subrubrieken eronder komen te staan. De vba code om de volgorde te kunnen veranderen kunnen we zelf wel schrijven. Alleen het probleem is dat we niet weten hoe we een soort sublist kunnen maken in Acces.

Heeft iemand toevallig enig idee hoe we dit zouden kunnen doen ?

Met vriendelijke groet,
Bob

Het is een onderwerp dat regelmatig terugkomt... Maar in dit voorbeeld kun je wel wat inspiratie halen.

Bijlagen

Dit is niet precies wat ik bedoel.

Bij dat voorbeeld, als je bij het formulier Keuzelijst + Afhankelijke keuze lijst kijkt. Dan bedoel ik, dat als je in de linker list box klikt, hij uitschuift en de personen er onder komen te staan, niet in een andere listbox.

voorbeeld.
Auto's. ................................ > Na klikken op auto's>.....Auto's
Huishoudartikelen ........................................................... - Mercedes
........................................................................................ -ferarri
.................................................................................. Huishoudartikelen
Zou dit kunnen ?

Mvg,
bob

Laatst bewerkt:
En de knop Combobox met Afhankelijke combobox? Volgens mij bedoel je (nog steeds) zoiets...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan