• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitklaplijst / valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

e1975

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hallo,

Ik probeer een uitklaplijstje te maken. Dat doe ik via data --> valideren, lijst, vervolgkeuzelijst in cel en dan de bron selecteren.

voorbeeld
cijfers
5
6
7
8
9

De cijfers verberg ik! Tot zover geen probleem...

Maar dan wil ik het uitklaplijstje verder laten uitklappen. Dus bij cijfer 5 weer een aantal mogelijkheden, bij cijfer 6 weer andere mogelijkheden, bij 7 etc etc...

Alleen als ik dat nu doe dan zet ik naast 5,6,7,8,9 een aantal cijfers die valideer ik...alleen als ik dan bijv. cijfer 7 pak dan laat hij de zelfde mogelijkheden zien als bij 5 maar dat is niet de bedoeling.

Het is eigenlijk een uitklaplijstje waarin je een cijfer kunt kiezen, heb je dat gedaan dan heb je weer nieuwe mogelijkheden om een cijfer te kiezen.

Kan dit?

gr.

Edwin

upload al eens wat je hebt en waar je naar toe wil . Dit lijkt op dynamische validatie

Ik heb je bestand bekeken maar ik begrijp je vraag niet zo goed.
Wat wil je precies dynamisch maken? Zo te zien is het al dynamisch.

Het ziet er allemaal netjes uit qua formule, e.d. maar waarom zet je de formules van de cellen AA, AB en AC niet in de datavalidaties, zodat je voorkomt dat ze worden overschreven?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Willem dank je wel!! hier kan ik verder mee!!

Trouwens hoe zorg ik ervoor dat het niet wordt overschreven??

gr.

Edwin

e1975

Laat jou bestandje eens zien (zonder vertrouwelijke informatie)

Dan spreekt het wat makkelijker.

vraagje over boven genoemd bestand validatie indirect.xls

Als ik in kolom A iets anders wil selecteren, worden de kolommen B en C direct leeg gemaakt. Perfect!
Ik heb begrepen dat het legen van de cellen in in VBA (ctrl F11) staat
Nu wil ik dit ook naar beneden op de rijen (plm. 50) daaronder toepassen.
Ik heb geprobeerd door het $ te verwijderen, het cijfer (=rij) 4 te verwijderen en een copie er onder te plaatsen waarbij ik het cijfer 4 dan vervangen voor cijfer (=rij) 5.
Hierbij krijg ik in VBA compileerfoutmelding:
"Er is een dubbelzinnige naam gevonden: Worksheet_Change".

Enig idee hoe ik dit oplos?

Laatst bewerkt:
Beste Lamb,

Dit is een vraag van Juni 2009.
Maak even een nieuwe vraag met je bestandje zonder gevoelige info als je wil.

vandoorn1982,

Je steld je vraag in iemand anders zijn vraag, is niet netjes.
Sart een eigen vraag.

Hi Vandoorn,

Je kan best zelf een nieuwe vraag starten.

Je kan tevens best je voorbeeldje weg halen, volgens mij zijn dit geen fictieve gegevens, ik denk niet dat je klanten graag hebben dat hun gegevens op internet te grabbel gegooid worden. Best is een voorbeeldje zonder gevoelige info.

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan