Uitklapmenu iFrames Javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twansparant

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,
Ik heb een probleempje met een Javascript waar ik niet uitkom.
Ik gebruik een soort uitklapfunctie op een site waarbij je extra informatie over een boek kunt uitklappen en weer dichtklappen. Dit werkt prima, echter als je een boek 'openlaat' en eronder een nieuwe aanklikt, opent deze zich op de hoogte waar de vorige dichtklapt (alleen eronder, erboven gaat wel goed). Volgens mij heeft dit iets met het "scrollIntoView" te maken, maar ik heb te weinig verstand van Javascripting om dit te veranderen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Mijn javascript:
Code:
lastObj=0;
function servOC(i, href, nColor) {

var trObj = (document.getElementById) ? document.getElementById('ihtr' + i) : eval("document.all['ihtr" + i + "']");
  var nameObj = (document.getElementById) ? document.getElementById('name' + i) : eval("document.all['name" + i + "']");
  var urlObj = (document.getElementById) ? document.getElementById('linkje' + i) : eval("document.all['linkje" + i + "']");
  var ifObj = (document.getElementById) ? document.getElementById('ihif' + i) : eval("document.all['ihif" + i + "']")

if (trObj != null) {
    if (trObj.style.display=="none") {
      trObj.style.display="";
     urlObj.className=('author-content');
      if (!ifObj.src) {ifObj.src = href;}
      ((document.getElementById) ? document.getElementById('ihif'+i) : eval("document.all['ihif" + i + "']")).style.height = "";

}
    else {
    urlObj.className=('');
    ((document.getElementById) ? document.getElementById('ihif'+i) : eval("document.all['ihif" + i + "']")).style.height = "0px";
    ((document.getElementById) ? document.getElementById('ihtr' + i) : eval("document.all['ihtr" + i + "']")).style.display="none";
    }
  }

if(lastObj && lastObj!=i){

var oldurlObj = (document.getElementById) ? document.getElementById('linkje' + lastObj) : eval("document.all['linkje" + lastObj + "']");
      oldurlObj.className=('');
    ((document.getElementById) ? document.getElementById('ihif'+lastObj) : eval("document.all['ihif" + lastObj + "']")).style.height = "0px";
    ((document.getElementById) ? document.getElementById('ihtr' + lastObj) : eval("document.all['ihtr" + lastObj + "']")).style.display="none";

}
  lastObj=i;
}

En mijn HTML bron (ingekort):
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Books</title>

</head>

<link href="books.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

<script src="functions.js" type="text/javascript" language="javascript"></script>
<script language="javascript">theprojects=new Array(25,24,23,22,21,20,19,18,17,16,15,14,13,12,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1);</script>

<body>

<table width="440" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">

<noscript>
	<tr>
    <td bgcolor="#FFCCCC" class="javawarning">
		<b>It seems this browser does not support JavaScript or has JavaScript disabled
		in its settings. For full functionality in this booksection, please enable
		JavaScript and refresh this page.</b></td>
  </tr>
	<tr>
	  <td height="5" class="javawarning">&nbsp;</td>
  </tr>
</noscript>

<td align="left" valign="top" class="author-content">
	<p>BOOKS<br>
      <em>click titles to open &amp; close information</em><br>
      <br>
    </p>
	</td>
  </tr>
  <tr>
    <td id="name25" class="author-content">
		<span style="font-weight: bold">
		<a onMouseUp="scrollIntoView(true)"
		href="thumbs/thumb25.html" target="image" id="linkje25"
		onclick='servOC(25,"detailpages/book25.html","#12112B");return true'>
		The Family Business on the Couch: A Psychodynamic-Systems Perspective</a></span><br>
		By Manfred Kets de Vries &amp; Randel Carlock, with Elizabeth Florent-Treacy (2007)</td>
  </tr>
  <tr style="display: none;" id="ihtr25">
    <td class="author-content">
		<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
		  <tbody><tr>
				<td>
				</br>
				<iframe id="ihif25" frameborder="0" height="470px" width="100%"></iframe>				</td>
			</tr>
		  </tbody></table>	</td>
  </tr>
  <tr>
    <td id="name24" class="author-content">
		- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>
		href="thumbs/thumb24.html" target="image" id="linkje24"
		onclick='servOC(24,"detailpages/book24.html","#12112B");return true'>
		Coach and Couch: The Psychology of Making Better Leaders</a></span><br>
		Edited by Manfred F.R. Kets de Vries, Konstantin Korotov, and Elizabeth Florent-Treacy (2007)</td>
  </tr>
 <tr style="display: none;" id="ihtr24">
		  <tbody><tr>
				<td>
				</br>
				<iframe id="ihif24" frameborder="0" height="325px" width="100%"></iframe>				</td>
			</tr>
		  </tbody></table>	</td>
  </tr>
    <td id="name23" class="author-content">
		- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>
		href="thumbs/thumb23.html" target="image" id="linkje23"
		onClick='servOC(23,"detailpages/book23.html","#12112B");true'>
		The Leader on the Couch:<br>
	  	A Clinical Approach to Changing People &amp; Organizations</a></span><br>
		By Manfred F.R. Kets de Vries (2006)</td>
  </tr>
 <tr style="display: none;" id="ihtr23">
		  <tbody>
		  	<tr>
				<td></br>
				<iframe id="ihif23" frameborder="0" height="550px" width="100%"></iframe>				</td>
			</tr>
		  </tbody></table>	</td>
  </tr>
 </table>
</body>
</html>

Mijn dank is groot! :thumb:

Laatst bewerkt:
Volgens mij is er niets mis met het script. Het gaat nu zo:
- Als je er een open laat staan en je doet een andere open, dan klapt de vorige dicht en de volgende klapt gewoon open.
- Als je er een open klapt scrollt de pagina automatisch een stukje zodat je de volledige tekst kunt lezen zonder eerst te hoeven scrollen.

Wil je soms dat de vorige open blijft staan als je de volgende openklapt? Of wil je misschien dat de pagina niet automatisch scrollt?

Uhm, nou in principe is er niks mis nee, klopt, maar....
- Als je een openlaat en op een volgende klikt dan klapt de vorige inderdaad netjes dicht, alleen het automatisch stukje scrollen werkt alleen als je van helemaal onder begint en dan op een erboven klikt.
- Als je er een openlaat staan en dan vervolgens op een eronder klikt dan lijkt het wel alsof hij eerst "ScrollintoView" doet, vervolgens de vorige dichtklapt en dan pas de volgende openklapt waardoor deze niet bovenaan begint.
Beetje moeilijk uit te leggen allemaal, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb ook dit al geprobeerd als link:

HTML:
<a href="thumbs/thumb24.html" target="image" id="linkje24"
onclick='servOC(24,"detailpages/book24.html","#12112B");return true'
onMouseUp="scrollIntoView(true)">

Maar dat maakt geen verschil.....
Bedankt voor je moeite alvast!

Laatst bewerkt:
Oh ja, nu zie ik het ook. Heb je dit ook al geprobeerd als link?

HTML:
<a href="thumbs/thumb24.html" target="image" id="linkje24"
onclick='servOC(24,"detailpages/book24.html","#12112B"); scrollIntoView(true); return true'>

Gast, jij bent geweldig, serieus.... :thumb:
Ik zit hier al weken mee te *****n, en jij geeft me gewoon binnen 2 uur de goede oplossing!
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan