• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst formule klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart198099

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Goedendag,

Ik zit met een raar probleem.
Ik probeer een het aantal uren te berekenen in FTE's wanneer iemand niet het gehele jaar in dienst is, dus of later in het jaar begint of eerder uit dienst gaat dan 31-12.

In C3 vult men Ja of nee in op de vraag: 'hele jaar in dienst?' wanneer 'nee' wordt ingevoerd volgt de berekening: 12 maanden - (31 december - uitdienst datum/31/12)

=AFRONDEN(ALS(C3="ja";1;ALS(C3="nee";12-(43100-E3)/31/12));1)

Echter de uitkomst klopt niet, als ik bv 1 december als datum uit dienst neem dan is de uitkomst: 11 dit moet 0,9 zijn

Als ik de formule anders opbouw klopt de uitkomst wel, alleen heeft dit ook invloed op het andere deel van de formule waardoor deze niet klopt.
=AFRONDEN(ALS(C3="ja";1;ALS(C3="nee";12-(43100-E3)/31));1)/12

Concreet is mijn vraag: waarom kan ik in de geneste formule niet door 12 delen met een juiste uitkomst en de gehele formule wel?

Wat zie ik over het hoofd?
Alvast bedankt.

Ik denk zo:
Code:
=AFRONDEN(ALS(C3="ja";1;ALS(C3="nee";[COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]-(43100-E3)/31/12));1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan