• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst formule kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerriekevdw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Hallo,

Ik heb data met per persoon 21 scores. Die heb ik laten optellen tot een somscore per persoon. Ik heb dus een kolom met somscores.
Nu wil ik alleen de somscores kopiëren naar een ander tabblad, waar ik een samenvatting maak van al mijn gegevens.
Als ik de kolom selecteer, kopieer en plak krijg ik echter een foutmelding: dat de verwijzing naar de gegevens niet meer klopt.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik vind het eigenlijk niet belangrijk dat de somscores nog automatisch aangepast worden als de oorspronkelijke scores gewijzigd worden.

Dankjewel alvast!
Gerrieke

Copiëren - plakken Speciaal - waarden ; plakt de waarden zonder formules op de nieuwe locatie.

Dankjewel! En kan het evt ook met behoud van de formule? Of wordt dat erg ingewikkeld?

Gerriekevdw,

Ik denk dat je zoekt naar de plakken als waarde.
Kopieer de gegevens die je wilt kopieren, ga dan naar het andere tabblad en ga op de cel staan waar je je gegevens wilt plakken, kies dan plakken als waarde.
Zo is de formule eruit en blijven de getallen altijd ongewijzigd.

Bijlagen

• Waarde.JPG
    Waarde.JPG
    34 KB · Weergaven: 37
En kan het evt ook met behoud van de formule?

Dat kan vrij eenvoudig maar daarvoor moeten we het bestand zien.
Post het bestand zonder gevoelige info.

Ik heb alle data eruit gegooid behalve een identifier, de ruwe scores, somscores en het blad waar de somscores op moeten komen..

Bijlagen

Zet deze formule in 'Sumscores!J2

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;INDIRECT(J$1&"!A:AB");28;0);"")

en trek deze naar beneden en naar rechts zover als nodig.

Deze formule is ook geldig voor de toekomstige bladen die er nog komen.

Nog bedankt voor de beleefde respons!! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan